Δύο πρόβολοι στο εσωτερικό του λιμανιού της Κυπαρισσίας προτείνονται τελικά ως εναλλακτική εφικτή λύση από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, για να αντιμετωπιστεί το σοβαρό πρόβλημα του κυματισμού. Αυτό επεσήμανε χθες ο διευθυντής των Τεχνικών Υπηρεσιών Παν. Γιαννακέας στη Ν.Ε. Προγραμματισμού και Υποδομών, όπου εγκρίθηκε η μελέτη του Πολυτεχνείου - η διερεύνηση δηλαδή, σε φυσικό προσομοίωμα, της προστασίας του λιμανιού της Κυπαρισσίας από κυματισμούς.
Ο κ. Γιαννακέας ενημέρωσε ότι στις δεξαμενές του ΕΜΠ μελετήθηκαν καταρχάς 3 περιπτώσεις: α) Να μείνει το λιμάνι όπως είναι σήμερα, β) να επεκταθεί ο προσήνεμος μόλος
κατά 50 μέτρα και γ) να επεκταθεί κατά 100 μέτρα. Οι ιδανικές λύσεις που επελέγησαν μετά από αυτή τη διαδικασία είναι, σύμφωνα με το διευθυντή: Η επέκταση του προσήνεμου μόλου κατά 75 μέτρα, σε συνδυασμό όμως με πολλά άλλα έργα προστασίας της βόρειας ακτογραμμής από τη διάβρωση. Η υπερύψωση του προσήνεμου μόλου κατά 6 μέτρα σε μήκος 250 μέτρων. Να γίνουν 3 ανοίγματα στην υφιστάμενη προβλήτα του υπήνεμου μόλου, 5 μέτρων το καθένα. Να ενισχυθεί η θωράκιση του υπήνεμου και να επεκταθεί κατά 20 μέτρα. Επειδή όμως όλα αυτά είναι ακριβά έργα και δεν πρόκειται να γίνουν, τουλάχιστον τα αμέσως επόμενα χρόνια, ο κ. Γιαννακέας σημείωσε ότι ο καθηγητής λιμενολόγος Κωνσταντίνος Μουτζούρης, πρώην πρύτανης του ΕΜΠ, πρότεινε τελικά την κατασκευή δύο
προβόλων από φυσικούς ογκόλιθους στο εσωτερικό του λιμανιού, στον προσήνεμο και τον υπήνεμο μόλο.
Ο διευθυντής των Τεχνικών Υπηρεσιών παρατήρησε ότι το λιμάνι της Κυπαρισσίας έχει μικρό βάθος, 2-3 μέτρα, και μπορεί να εξυπηρετήσει μόνο αλιευτικά σκάφη και θαλαμηγούς.
Μόνο στον προσήνεμο μόλο, στο τελευταίο κρηπιδωμένο τμήμα των 150 μέτρων, μπορεί να δέσει ένα μεγάλο πλοίο, καθώς εκεί υπάρχει μεγάλο βάθος.
Ο κ. Γιαννακέας ενημέρωσε ότι στις δεξαμενές του ΕΜΠ μελετήθηκαν καταρχάς 3 περιπτώσεις: α) Να μείνει το λιμάνι όπως είναι σήμερα, β) να επεκταθεί ο προσήνεμος μόλος
κατά 50 μέτρα και γ) να επεκταθεί κατά 100 μέτρα. Οι ιδανικές λύσεις που επελέγησαν μετά από αυτή τη διαδικασία είναι, σύμφωνα με το διευθυντή: Η επέκταση του προσήνεμου μόλου κατά 75 μέτρα, σε συνδυασμό όμως με πολλά άλλα έργα προστασίας της βόρειας ακτογραμμής από τη διάβρωση. Η υπερύψωση του προσήνεμου μόλου κατά 6 μέτρα σε μήκος 250 μέτρων. Να γίνουν 3 ανοίγματα στην υφιστάμενη προβλήτα του υπήνεμου μόλου, 5 μέτρων το καθένα. Να ενισχυθεί η θωράκιση του υπήνεμου και να επεκταθεί κατά 20 μέτρα. Επειδή όμως όλα αυτά είναι ακριβά έργα και δεν πρόκειται να γίνουν, τουλάχιστον τα αμέσως επόμενα χρόνια, ο κ. Γιαννακέας σημείωσε ότι ο καθηγητής λιμενολόγος Κωνσταντίνος Μουτζούρης, πρώην πρύτανης του ΕΜΠ, πρότεινε τελικά την κατασκευή δύο
προβόλων από φυσικούς ογκόλιθους στο εσωτερικό του λιμανιού, στον προσήνεμο και τον υπήνεμο μόλο.
Ο διευθυντής των Τεχνικών Υπηρεσιών παρατήρησε ότι το λιμάνι της Κυπαρισσίας έχει μικρό βάθος, 2-3 μέτρα, και μπορεί να εξυπηρετήσει μόνο αλιευτικά σκάφη και θαλαμηγούς.
Μόνο στον προσήνεμο μόλο, στο τελευταίο κρηπιδωμένο τμήμα των 150 μέτρων, μπορεί να δέσει ένα μεγάλο πλοίο, καθώς εκεί υπάρχει μεγάλο βάθος.