ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ ΑΚΟΜΑ ΤΟ ΤΣΑΚΩΝΑ- ΚΑΛΟΝΕΡΟ

Δημοσιεύθηκε χθες η πρόσκληση του Υπουργείου Οικονομικών για την ένταξη του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος στο επιχειρησιακό πρόγραμμα του νέου ΕΣΠΑ για την προγραμματική περίοδο 2014-2020, ανοίγοντας τον δρόμο για τη δημοπράτηση του έργου.
Σύμφωνα με το έγγραφο που δημοσιεύθηκε χθες στη Διαύγεια (Α.Π.: οικ. 16120), η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Επιχειρησιακών προγραμμάτων έστειλε την πρόσκληση για την υποβολή προτάσεων  στην Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων κατασκευής και συντήρησης συγκοινωνιακών υποδομών, προκειμένου να ενταχθούν και χρηματοδοτηθούν στο πλαίσιο του Άξονα Προτεραιότητας Νο 3 «Διευρωπαϊκό Οδικό Δίκτυο και Οδική Ασφάλεια (ΤΣ)» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» 2014-2020.
Όπως αναφέρεται στο έγγραφο, στόχος είναι να κατασκευαστούν εκκρεμή τμήματα του  Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου (ΔΟΔ) της ηπειρωτικής χώρας για αυτό και η συγκεκριμένη πρόσκληση αφορά τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος της Ολυμπίας Οδού και τη σύνδεση του Ακτίου με την Ιονία Οδό.
Ο ενδεικτικός προβλεπόμενος προϋπολογισμός είναι στα 418.382.353 ευρώ.  Υπενθυμίζεται ότι το έργο είχε προεγκριθεί τον Δεκέμβριο του 2014 με προϋπολογισμό περίπου 475 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, η υπερφόρτωση του ΕΣΠΑ (overbooking) και αδυναμία της πολιτείας να  καταβάλει την εθνική συμμετοχή, είχε προκαλέσει αμφιβολίες σχετικά με το αν τελικά ο δρόμος Πάτρα-Πύργος θα ενταχθεί και τυπικά στο ΕΣΠΑ, δεδομένου ότι εκκρεμεί η χρηματοδότηση για τους υπό κατασκευή αυτοκινητοδρόμους (Ιονία Οδός, Πατρών-Κορίνθου, κ.ά.).
Η υποβολή της πρότασης από την αρμόδια υπηρεσία και η αποστολή του πρώτου τεύχους δημοπράτησης στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα αποτελέσουν το πρώτο σημαντικό βήμα για να ξεμπλοκάρει η κατασκευή και του δρόμου και να υλοποιηθεί το κορυφαίο ίσως έργο της που περιμένουν οι πολίτες της Ηλείας και Δυτικής Ελλάδας και των Ιονίων εδώ και δεκαετίες.
Ο μόνος αστερίσκος που έχει απομείνει είναι αν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεχθεί την τμηματική δημοπράτηση, κάτι που έχουν επισημάνει οι βουλευτές Ηλείας Κώστας Τζαβάραςε (ΝΔ) και Γιάννης Κουτσούκος (Δημοκρατική Συμπαράταξη) σε ανακοινώσεις του. Επ΄αυτού στέλεχος του υπουργείου Υποδομών δήλωσε στην εφ.Πατρίς ότι δεν υφίσταται κίνδυνος.
Υπό αίρεση το Καλό Νερό-Τσακώνα
Αντίθετα, δύσκολα υλοποιήσιμη φαίνεται ότι είναι η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Καλό Νερό-Τσακώνα, αφού λόγω  των υπολειπόμενων μελετών, το υπουργείο Υποδομών φαίνεται να τοποθετεί στο απώτερο μέλλον τις σχετικές διαδικασίες. Όμως, σύμφωνα με πληροφορίες της εφ.Πατρίς, αν δεν επιταχυνθούν οι σχετικές διαδικασίες στις μελέτες, η απένταξη δεν πρέπει να θεωρείται και τόσο μακρινό σενάριο.

Παναγιώτης Φωτεινόπουλος
Share on Google Plus

About kyparissiotis