google.com, pub-4409140963597879, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Ο Τσίλερ ιστορικό πρόσωπο για τη Κυπαρισσια αλλά θα εξοργιζόταν...

Ο Τσίλερ ιστορικό πρόσωπο για τη Κυπαρισσια αλλά θα εξοργιζόταν...

 Ο Έρνστ - Θεόδωρος Τσίλερ  (1837- 1923) , Γερμανός Αρχιτέκτονας (και τέκτονας), ήτανε ένας μέγας φιλέλληνας.  Είχε χτίσει πριν ένα αιώνα περίπου, τα ωραιότερα κτίσματα στη νεώτερη Ελλάδα, πάνω από 500 (π ε ν τ α κ ό σ ι α !!!),  σε ‘νεοκλασσικό’ ρυθμό.  Δηλαδή μοιάζουν με τα αρχαία ελληνικά κτίσματα , είναι επιβλητικά, ψηλοτάβανα, φτιαγμένα μόνο από: πέτρα, μάρμαρο, ξύλο, κεραμίδι,  ωστόσο έχουν κάτι νέο’.  Για έναν που ξέρει από αρχιτεκτονική, μπορεί να δει  κάτι ‘γερμανικό’ στον στυλ του Τσίλερ, δεν είναι ακριβώς αρχαία ελληνική τεχνοτροπία.
 Ωστόσο η μορφή του προσώπου του Τσίλερ, είναι κατά πολύ αρχαιο-ελληνική , πιθανώς είχε μακρινή ελληνική καταγωγή. Παντρεύτηκε Ελληνίδα και έκαναν 5 παιδιά.  
   Σχεδίασε και ‘έκτισε’ μεταξύ άλλων τα εξής:    
Το Προεδρικό Μέγαρο της Αθήνας (όπου έμενε παλαιότερα ο Βασιλιάς, και τώρα ο Πρόεδρος Δημοκρατίας), το κτήριο της Ακαδημίας Αθηνών, το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, το Ιλίου Μέλαθρον  ( σημερινό Νομισματικό Μουσείο), το Εθνικό Θέατρο Αθηνών, το Μέγαρο Αντρέα Συγγρού, την  Βασιλική έπαυλη στο Τατόι, την  πρώην Σχολή Ευελπίδων,  το Θέατρο ‘Απόλλων’ στην Πάτρα, το Μουσείο αρχαίας Ολυμπίας,
αλλά και πολλές εκκλησίες: την Παναγία φανερωμένη στο Αίγιο,   κλπ. κλπ. κλπ.
 Εκτός από κτήρια , έκανε και ανασκαφές: αυτός ανακάλυψε πρώτος τη θέση του Παναθηναϊκού σταδίου, που υπήρχε εκεί από την αρχαιότητα και το ξανάφτιαξε ο εθνικός ευεργέτης Ζάππας.  Έκανε έρευνες και για το θέατρο Διονύσου, δίπλα απ’ την ακρόπολη. Έγραψε μελέτη για την καμπυλότητα που υπάρχει παντού στην ακρόπολη.
 Ο Τσίλερ ήρθε και στην Κυπαρισσία….
Δεν ξέρουμε πότε ακριβώς, αλλά ξέρουμε πως σχεδίασε και ‘έχτισε’ το μέγαρο της Εθνικής Τράπεζας, υποκατάστημα της Καλαμάτας. Ήταν η μόνη -τότε- τράπεζα στην Κυπαρισσία.   Το κτήριο αυτό από αρχιτεκτονικής απόψεως δεν είναι από τα καλύτερά του, αλλά είναι το ωραιότερο της Κυπαρισσίας…  Σε κάθε πόλη που υπάρχει κτίσμα του, λειτουργεί και είναι κόσμημα, αλλά μόνο εδώ, σ’ αυτήν την ‘πόλη παλιανθρώπων’ αφήνουν το οίκημα αυτό να καταρρέει εδώ και δεκαετίες λόγω γραφειοκρατίας και μ@κ@κίας!
      Θαυμάστε το!...

            

Η  σκεπή του έχει πέσει, τα πορτοπαράθυρα και τα πατώματα, βρέχονται και σαπίζουν, πολλοί μπαίνουν μέσα και κλέβουν ό,τι μπορούν, ο Δήμος έκοψε μια μεγάλη πορτοκαλιά και μια μεγάλη ροδιά που ήταν στο προαύλιο (!),  πριν λίγα χρόνια είχαν ρεντίσει με χημικά όλον τον αύλειο χώρο(!!), και είχαν ρίξει χαλίκι για να το κάνουν πάρκιγκ (!!!). Και μια εταιρεία γεωπόνων παραλίγο να το αγοράσει για να το κάνει γραφεία της και αποθήκη για φυτοφάρμακα και λιπάσματα. Στο τσακ το πήρε ο Δήμος.  

  Έχουν κάνει μελέτη για την αναπαλαίωση του,  2-3 αρχιτέκτονες  της περιοχής, αλλά ο Δήμος αδιαφορεί. Οι τελευταίοι 4-5 δημάρχοι κορόιδευαν το λαό, πως  θα το φτιάξουν γρήγορα για πνευματικό κέντρο, πως το αγόρασε ο Δήμος ύστερα από πολύ κόπο, κλπ. κλπ. Όλα ψέματα. Πρέπει να κάτσουν όλοι στο ‘σκαμνί’ !... Αν ζούσε σήμερα ο Τσίλερ θα έκανε μήνυση σε όλους τους δημάρχους, αυτό που πρέπει να κάνουμε εμείς…

                                 Αλλά γιατί δεν το φτιάχνουν???
---Μήπως γιατί δεν έχουν χρήματα?   Όχι! Είναι σίγουρο πως δίνει χρήματα το ΕΣΠΑ, και το Υπουργείο. Αλλά για να φτιαχτεί φτάνουν και τα χρήματα του Δημαρχείου. Αν ξεκινούσε η ανακατασκευή του, θα έδιναν χρήματα και ιδιώτες χορηγοί, και θα προσέφεραν προσωπική εργασία εργάτες, μαστόροι και μηχανικοί.
---Μήπως γιατί υπάρχουν αντίθετα συμφέροντα?   Όχι. Όλοι θα έβγαιναν κερδισμένοι: η πόλη, ο δήμος, ο Δήμαρχος που θα έλεγε πως ‘έκανε το έργο’, οι μαστόροι που θα εργάζονταν, ο τουρισμός θα αύξανε, οι καφετέριες θα δούλευαν,  κλπ.
---Μήπως γιατί δεν θέλουν?   Και πάλι όχι! Πώς γίνεται να μην θέλουν να φτιάξουν κάτι που γίνεται σε λίγους μήνες και με λίγα χρήματα και θα ωφελήσει την πόλη?
---Δεν υπάρχει λογική εξήγηση, απλώς  τ ί π ο τ α   δ ε ν   λ ε ι τ ο υ ρ γ ε ί   σ ω σ τ ά  σ’ αυτή την πόλη… Ποιός να ενδιαφερθεί? Οι άχρηστοι πολιτικοί , οι αδιάφοροι πολίτες, ή οι μαγαζάτορες που έχουν καταλάβει Πλατείες και Πεζοδρόμια?

                                         Π  Ρ  Ο  Τ  Α  Σ  Ε  Ι  Σ
--Να  ξεκινήσουν άμεσα τα έργα υπό την δωρεάν επίβλεψη του Μηχανικού του Δήμου.
--Να το φωτογραφίσουν επακριβώς, και  να  μετρήσουν  όλες τις διαστάσεις του, ώστε να το ξανα -φτιάξουν  ό π ω ς    α κ ρ ι β ώ ς   ή τ α ν  !!!
-- Να μαζέψουν προσεκτικά όλα τα κεραμίδια σε χώρο στο προαύλιο. Να βγάλουν τα πορτοπαράθυρα, να τα επισκευάσουν χωρίς να τα αλλάξουν, να τα αποθηκεύσουν στεγασμένα στο προαύλιο, μέχρι να τα ξανατοποθετήσουν.
--Να μην ξηλώσουν τον κοκκινωπό σοβά, να επισκευάσουν τον υπάρχοντα.
--Να γκρεμίσουν το πρόσθετο δωμάτιο από τσιμεντόλιθους, που ήταν αποθήκη.
--Να αναδείξουν το μεγάλο πηγάδι που υπάρχει στην αυλή ώστε να λειτουργεί. Να φυτέψουν 5-10 δέντρα της περιοχής: ροδιά, λεμονιά, πορτοκαλιά, μουριά, κλπ. Να μην πειράξουν καθόλου τον σπάνιο υψηλό φοίνικα πού υπάρχει δίπλα απ’ το κτίσμα.
-- Να φτιάξουν ένα μικρό θέατρο στην άλλη γωνία του τετραγώνου, ανατολικά.
---Το κόστος για να γίνουν όλα αυτά είναι πολύ μικρό, 50-100 χιλιάδες ευρώ, και αρκούν 3-4 μήνες εργασία, ώστε την Άνοιξη  να είναι ήδη έτοιμο…, ώστε να γίνει εκεί το ‘σαλόνι της Πόλεως’, αρχαιολογικό μουσείο Κυπαρισσίας, + δημοτική βιβλιοθήκη.
                                                     antoniosantonopouloskyparissia.blogspot.gr
Υστερόγραφο:
Για να βρούμε την βαθειά αιτία που το αφήνουν να καταστρέφεται, ας μάθουμε πως ο Τσίλερ, είχε διοριστεί το 1872 Καθηγητής του Πολυτεχνείου, αλλά τον απόλυσαν (!), γιατί αρνιόταν να συγκαλύψει τις κλοπές δημοσίου χρήματος που καθυστερούσαν την ανέγερση του Ζαππείου.  Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και με το κτήριο της εθνικής Τράπεζας. Καθυστερούν και  δεν το φτιάχνουν γιατί τσακώνονται ποιός θα πάρει το έργο, ποιός θα ‘πρωτοκλέψει’  τα λεφτά. Ο  Γερμαναράς Τσίλερ ήταν πιο Έλληνας και πιο καλός Κυπαρισσιώτης απ’ όλους μας…
 

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη