«Τουρισμός για όλους και όλο το χρόνο στην Ελλάδα» είναι το νέο σλόγκαν του Υπουργείου Τουρισμού, που επενδύει στον εναλλακτικό και θεματικό τουρισμό προκειμένου να τον καταστήσει εργαλείο ανάπτυξης τόσο για τις τοπικές κοινωνίες όσο και για τη χώρα συνολικά.
Στο συγκεκριμένο πλαίσιο, ξενοδόχοι, σύλλογοι και, σταδιακά, η τοπική αυτοδιοίκηση άρχισαν να συνεργάζονται με το υπουργείο για να αναδείξουν με στοχευμένες εκδηλώσεις τις ιδιαιτερότητες της περιοχής τους και να προσελκύσουν και το φθινόπωρο «ψαγμένους» ξένους τουρίστες από την Αγγλία, το Βέλγιο, τη Νορβηγία, το Ισραήλ και την Αμερική, οι οποίοι θα βιώσουν τον ελληνικό τρόπο ζωής στην ύπαιθρο. Οι περισσότεροι από αυτούς τους τουρίστες είναι υψηλού εισοδηματικού επιπέδου και ξοδεύουν σε δέκα ημέρες πάνω από 1.700 ευρώ κατά μέσο όρο. Επίσης, είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι τα βιωματικά Σαββατοκύριακα ανοίγουν παράθυρο ανάπτυξης και στον εσωτερικό τουρισμό, καθώς οι Έλληνες δεν διστάζουν για ένα φθινοπωρινό διήμερο δραστηριοτήτων.
Για το Νομό μας όπλο για την προσέλκυση τουριστών όλες τις εποχές του χρόνου είναι η «Αυθεντική Μεσσηνία», ένα πρόγραμμα της Costa Vavarino με δραστηριότητες για τον επισκέπτη που περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, μαθήματα μαγειρικής με τοπικές συνταγές στα σπίτια των νοικοκυρών της περιοχής, ψήσιμο παραδοσιακών ψωμιών, εκδρομές οινογνωσίας και συγκομιδής ελιάς, εκδηλώσεις με παραδοσιακούς χορούς, φιλοσοφικούς περιπάτους, βραδιές αστρονομίας.
«Κάθε φορά δημιουργούμε μοναδικές εμπειρίες που αναδεικνύουν την πολιτιστική κληρονομιά και την παράδοσή μας και συνδέουν τον επισκέπτη με τον τόπο μας. Οι ιστορίες- εμπειρίες που ζουν, είναι αυθεντικές και κάνουν τους επισκέπτες μας μέρος της ιστορίας μας», αναφέρει στην εφημερίδα «Αγορά», η Μαρίνα Παπατσώνη, διευθύντρια Μάρκετινγκ και Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της Costa Navarino. Όπως επισημαίνει, επίσης, η αναπληρώτρια υπουργός Οικονομίας, Έλενα Κουντουρά, «επενδύουμε στον Τουρισμό Τεσσάρων Εποχών με την προώθηση θεματικών και εναλλακτικών μορφών για τουρίστες με ενδιαφέροντα, όπως π.χ. ο θρησκευτικός τουρισμός, ο αγροτουρισμός, ο τουρισμός υγείας και ευεξίας, ο ιατρικός και ιαματικός τουρισμός, αφού έχουμε τις περισσότερες και ποιοτικότερες επιστημονικά ιαματικές πηγές στον κόσμο.
Άλλες μορφές, επίσης, όπως ο αθλητικός τουρισμός αναψυχής, ο προπονητικός αθλητικός τουρισμός και ο τουρισμός μεγάλων επαναλαμβανόμενων διεθνών αθλητικών γεγονότων, καθώς και ο συνεδριακός ή ο χειμερινός τουρισμός, μπορούν να συμβάλλουν αποφασιστικά στη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου για όλη την ελληνική περιφέρεια. Παράλληλα, οι ελληνικές θάλασσες παραμένουν ιδανικές για θαλάσσιο τουρισμό, κρουαζιέρες, καταδύσεις και γιότινγκ». Του Αντώνη Πετρόγιαννη
«Κάθε φορά δημιουργούμε μοναδικές εμπειρίες που αναδεικνύουν την πολιτιστική κληρονομιά και την παράδοσή μας και συνδέουν τον επισκέπτη με τον τόπο μας. Οι ιστορίες- εμπειρίες που ζουν, είναι αυθεντικές και κάνουν τους επισκέπτες μας μέρος της ιστορίας μας», αναφέρει στην εφημερίδα «Αγορά», η Μαρίνα Παπατσώνη, διευθύντρια Μάρκετινγκ και Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της Costa Navarino. Όπως επισημαίνει, επίσης, η αναπληρώτρια υπουργός Οικονομίας, Έλενα Κουντουρά, «επενδύουμε στον Τουρισμό Τεσσάρων Εποχών με την προώθηση θεματικών και εναλλακτικών μορφών για τουρίστες με ενδιαφέροντα, όπως π.χ. ο θρησκευτικός τουρισμός, ο αγροτουρισμός, ο τουρισμός υγείας και ευεξίας, ο ιατρικός και ιαματικός τουρισμός, αφού έχουμε τις περισσότερες και ποιοτικότερες επιστημονικά ιαματικές πηγές στον κόσμο.
Άλλες μορφές, επίσης, όπως ο αθλητικός τουρισμός αναψυχής, ο προπονητικός αθλητικός τουρισμός και ο τουρισμός μεγάλων επαναλαμβανόμενων διεθνών αθλητικών γεγονότων, καθώς και ο συνεδριακός ή ο χειμερινός τουρισμός, μπορούν να συμβάλλουν αποφασιστικά στη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου για όλη την ελληνική περιφέρεια. Παράλληλα, οι ελληνικές θάλασσες παραμένουν ιδανικές για θαλάσσιο τουρισμό, κρουαζιέρες, καταδύσεις και γιότινγκ». Του Αντώνη Πετρόγιαννη