google.com, pub-4409140963597879, DIRECT, f08c47fec0942fa0 «Ελιωναν οι σόλες μας από την καυτή λαμαρίνα»

«Ελιωναν οι σόλες μας από την καυτή λαμαρίνα»

Συγκλονιστική είναι η μαρτυρία του Νικήτα Μανδραπήλια, οδηγού από την Κυπαρισσία ο οποίος επέβαινε στο πλοίο «Norman Atlantic» που τυλίχτηκε στις φλόγες. Ο ίδιος κατάφερε να διασωθεί παλεύοντας αρχικά με τη φωτιά κι έπειτα με την άγρια θάλασσα της Αδριατικής, στα παγωμένα νερά της οποίας βρέθηκε για αρκετή ώρα μέχρι να περισυλλεγεί από ένα εμπορικό πλοίο.
Την… κόλαση του Δάντη φαίνεται ότι έζησε κι αυτός, όπως και όλοι οι επιβαίνοντες του καραβιού. Δυστυχώς έκανε λόγο για αρκετούς ανθρώπους που ταξίδευαν μαζί του και οι οποίοι έχασαν τη ζωή τους, είτε μέσα στα μανιασμένα κύματα είτε μέσα στις καμπίνες των φορτηγών τους όπου επέλεξαν να κοιμηθούν, καθώς δεν χωρούσαν στις καμπίνες του πλοίου. «Ελιωναν οι σόλες των παπουτσιών μας από την καυτή λαμαρίνα», μας είπε. Επειτα διηγείται ότι βρέθηκε σε μια πλαστική βάρκα όπου συνολικά ήταν 6 άτομα και η οποία κάποια στιγμή αναποδογύρισε, και στην επιφάνεια της θάλασσας κατέφεραν να βγουν μόνο αυτός κι ένας Σέρβος. Οι υπόλοιποι χάθηκαν, μας είπε, δεν τους ξαναείδαμε. Ο ίδιος κατάφερε μετά από αρκετή ώρα και προσπάθεια να πιαστεί από το σχοινί που είχε ρίξει το εμπορικό καράβι και ν” ανέβει σε αυτό, ενώ τον Σέρβο τον πήρε ένα Super Puma.
Συγκλονιστική είναι και η μαρτυρία ενός ακόμη οδηγού, του Χρήστου Αγγελόπουλου από το Αγρίνιο, ο οποίος μας είπε ότι το καράβι ήταν υπερφορτωμένο κι αυτό αποδεικνύεται από το πόσο κοντά βρίσκονταν τα φορτηγά. Τόνισε παράλληλα ότι η ΑΝΕΚ δεν ενδιαφέρθηκε καθόλου γι” αυτούς.
ΣΤΙΓΜΕΣ ΑΓΩΝΙΑΣ
Με τον Νικήτα Μανδραπήλια καταφέραμε να μιλήσουμε τηλεφωνικά χθες το μεσημέρι, ενώ βρισκόταν πάνω στο εμπορικό πλοίο «Αμπι Τζάνετ» με προορισμό το λιμάνι Ταράντο της Ιταλίας, όπου αναμενόταν να φτάσει μετά από 15 ώρες – δηλαδή σήμερα τα ξημερώματα. Ηταν καλά στην υγεία του, όπως μας είπε, και μας περιέγραψε τις δραματικές στιγμές που έζησε:
«Ηταν 4 το πρωί όταν ξυπνήσαμε από τους καπνούς, τη μυρωδιά και τις αναθυμιάσεις που έμπαιναν μέσα στην καμπίνα που κοιμόμασταν, στην οποία ήμουν με τον Τάκη Γκουντούνα. Από το καράβι, κανένας από το προσωπικό δεν μας ειδοποίησε, κανένας δεν χτύπησε τις πόρτες, κανένας συναγερμός δεν ακούστηκε. Βγήκαμε έξω και προσπαθήσαμε να σωθούμε. Εξι άτομα πηδήξαμε από την τσουλήθρα που είχε σε μια πλαστική βάρκα και προσπαθούσαμε να σωθούμε στη μανιασμένη θάλασσα. Προσεγγίσαμε ένα εμπορικό πλοίο που ήταν κοντά,  προσπαθούσαμε από την πλευρά που δεν είχε αέρα. Μας έριξαν δύο φορές σκοινιά για να μπορέσουμε να πιαστούμε, αλλά δεν τα καταφέραμε. Από τα κύματα η βάρκα αναποδογύρισε. Στην επιφάνεια βγήκαμε πάλι εγώ και ένας Σέρβος, τους άλλους 4 δεν τους είδαν.  Χάθηκαν, πρέπει να εγκλωβίστηκαν κάτω από τη βάρκα… Τον Σέρβο τον πήρε ένα Super Puma και εγώ μετά από 45 λεπτά περίπου, και αφού το εμπορικό καράβι έκανε κύκλο για να κόψει τον αέρα, κατάφερα να πιαστώ από το σκοινί και να ανέβω στο καράβι.
Το Super Puma έψαχνε για τους άλλους αλλά δεν τους βρήκε και έφυγε».
ΚΑΗΚΑΝ ΟΔΗΓΟΙ
«Μέχρι τώρα περισυλλέγουν πτώματα» μας είπε ο Ν. Μανδραπήλιας συνεχίζοντας την αφήγησή του. «Πολλοί οδηγοί ή συνοδηγοί κοιμήθηκαν μέσα στα φορτηγά. Σίγουρα είναι καμένα 8-9 άτομα. Εμειναν αρκετοί μέσα στα φορτηγά».
Με την επικοινωνία να γίνεται με αρκετές διακοπές, μας είπε ακόμη, ότι μόλις βγήκαν από την καμπίνα τους, οι λαμαρίνες έκαιγαν όπου και να πατούσαν, «έλιωναν οι σόλες των παπουτσιών μας» σημείωσε χαρακτηριστικά – τονίζοντας πως πάνω στο καράβι επικρατούσε πανικός.
ΗΡΩΙΣΜΟΣ
ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΑ
Την ώρα που επικοινωνήσαμε, ο Ν. Μανδραπήλιας μας είπε πως βρισκόταν πάνω σε ένα εμπορικό καράβι που τους είχε περισυλλέξει μαζί με άλλους επιβάτες που ήταν σε μια βάρκα. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε για το μέλος του πληρώματος Γιώργο Τζάμο, ο οποίος όπως μας είπε ήταν αυτός που με την βάρκα αυτή κατάφερε να σώσει 39 άτομα, μεταξύ των οποίων και 4 παιδιά.
Από τα βάθη της καρδιάς του εξέφρασε ευχαριστίες για τους 21 Φιλιππινέζους μέλη του πληρώματος στο εμπορικό καράβι που βρίσκονταν – σημειώνοντας χαρακτηριστικά:
«Μας έχουν φερθεί καταπληκτικά. Μέχρι και τα δικά τους παπούτσια μας έχουν δώσει και έχουν κάτι ό,τι καλύτερο για να μας φροντίσουν».
Η ΜΑΡΤΥΡΙΑ 
ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ
Για την περιπέτειά του μας μίλησε επίσης ο Χρήστος Αγγελόπουλος, οδηγός κι αυτός που βρισκόταν δίπλα στο Νικήτα Μανδραπήλια και επέβαινε στη βάρκα με τα 39 άτομα:
«Ο μόνος συναγερμός που ακούστηκε ήταν ένα μικρό μπιπ-μπιπ», μας είπε χαρακτηριστικά για το φλεγόμενο «Norman Atlantic». «Στα ελληνικά δεν ειπώθηκε τίποτα. Κανένας δεν μας ειδοποίησε, κανένας δεν χτύπησε την πόρτα. Σηκωθήκαμε ξαφνικά από τη μυρωδιά και τον καπνό. Δεν πήραμε μαζί μας ούτε λεφτά, ούτε κινητά, ούτε διαβατήρια – τα αφήσαμε όλα εκεί και κοιτάξαμε να σωθούμε.
Ηταν πολλοί οι επιβάτες και λίγα τα κρεβάτια στο καράβι, και τα αυτοκίνητα ήταν πολύ κοντά το ένα με το άλλο. Κανένας δεν ξέρει πώς ξεκίνησε η φωτιά, όμως τα αυτοκίνητα ήταν πολύ κοντά κι αυτό σημαίνει υπερφορτωμένο. Οταν μπουν μέσα και οι πραγματογνώμονες θα το διαπιστώσουν.
Η ΑΝΕΚ δεν ενδιαφέρθηκε καθόλου για εμάς. Δεν επικοινώνησε μαζί μας. Η γυναίκα μου ήταν τυχερή που με κάποιους γνωστούς κατάφερε να επικοινωνήσει μαζί μου και να μάθει ότι είμαι καλά, όπως και κάποιοι άλλοι συνάδελφοι».
Μας είπε ακόμη ότι «το πλοίο είχε λαμπαδιάσει ολόκληρο, το κατάστρωμα είχε πετσικάρει από τις υψηλές θερμοκρασίες. Λιώνανε οι σόλες των παπουτσιών μας – για αυτό εξάλλου πολλοί μέσα στη βάρκα που ήταν κι αυτός είχαν εγκαύματα στα πόδια». Ελευθερία

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη