google.com, pub-4409140963597879, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Πανωπροίκι για τον αυτοκινητόδρομο του «Μορέα» θα πληρώσει το Δημόσιο

Πανωπροίκι για τον αυτοκινητόδρομο του «Μορέα» θα πληρώσει το Δημόσιο

Στην Ολομέλεια της Βουλής συζητήθηκαν χθες οι τροποποιημένες συμβάσεις παραχώρησης της Νέας Οδού, της Ολυμπίας Οδού, του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας και του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου, οι οποίες πέρασαν από την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, με στόχο να ψηφιστούν έως σήμερα. Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, το χρονικό περιθώριο είναι ελάχιστο, καθώς θα πρέπει οι συμβάσεις να ψηφιστούν, να δημοσιευθούν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και τα ΦΕΚ να σταλούν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή άμεσα, προκειμένου οριακά στις 15 Δεκεμβρίου να εκταμιευτεί μέρος της κοινοτικής συμμετοχής για τις δαπάνες των έργων. Κατά τον υπουργό Υποδομών, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, η επανεκκίνηση των έργων θα αυξήσει το ΑΕΠ κατά 1,5% μεταξύ 2014-2015, ενώ θα δημιουργηθούν 20.000 θέσεις εργασίας.
Για τα θέματα που αφορούν στη Μεσσηνία, ο υπουργός Υποδομών σημείωσε ότι για τον αυτοκινητόδρομο του Μορέα η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) θεωρεί ότι το έργο δεν είναι βιώσιμο και σταμάτησε τη χρηματοδότησή του, ζητώντας την εγγύηση του Δημοσίου, την οποία το Δημόσιο αποδέχθηκε προκειμένου να συνεχιστούν οι εργασίες. Σύμφωνα με τον κ. Χρυσοχοΐδη, το κόστος ανά χλμ. για την Ολυμπία Οδό είναι 7 εκατ. ευρώ, για την Ιόνια Οδό 6,6 εκατ. ευρώ, για την Κεντρική Οδό 7,2 εκατ. ευρώ και για τον Μορέα 6,4 εκατ. ευρώ, ενώ για την Εγνατία Οδό κατά μέσο όρο 7,5 εκατ. ευρώ. «Έχω όλα τα στοιχεία που δείχνουν σε όλες τις χώρες, στην Ουγγαρία, στη Γερμανία, στην Αυστρία, στην Ιρλανδία, ότι είναι μεγαλύτερο το μέσο κόστος από την Ελλάδα» σημείωσε. Επιπρόσθετα, ανέφερε ότι στο τμήμα Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα που θα κοπεί από την Ολυμπία Οδό, ήδη έχουν κατασκευαστεί έργα 90 έως 100 εκατ. ευρώ. Απομένουν ορισμένες μελέτες και θα δημοπρατηθεί στο πρώτο εξάμηνο του 2014, με προϋπολογισμό 300 εκατ. ευρώ για το Πάτρα - Πύργος και 90 εκατ. ευρώ για το Καλό Νερό - Τσακώνα. Εξαιρείται το τμήμα Πύργος - Καλό Νερό, όπου θα υπάρξει βελτίωση του υφιστάμενου δικτύου. Επίσης αναφέρει το Θάρρος ότι τα έσοδα του Δημοσίου από τα διόδια θα μπαίνουν σε ένα «μηχανισμό ανακύκλωσης», ο οποίος θα στηρίζει το έργο έως τη λήξη της παραχώρησης. Κατά τον υπουργό Υποδομών, δεν υπήρχαν εναλλακτικές επιλογές. Στην Ισπανία, όπως είπε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, το Δημόσιο δίνει άτοκα δάνεια στους παραχωρησιούχους και τους κατασκευαστές, προκειμένου να ολοκληρωθούν τα σταματημένα έργα, ενώ στην Πορτογαλία έφτιαξαν «σκιώδη διόδια», το κόστος των οποίων μεταβιβάζεται απ’ ευθείας στο φορολογούμενο.

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη