google.com, pub-4409140963597879, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Εθισμένοι στο διαδίκτυο οι έφηβοι της Τριφυλίας

Εθισμένοι στο διαδίκτυο οι έφηβοι της Τριφυλίας

Σε μια προσπάθεια, που διοργανώθηκε και καταγράφεται για πρώτη φορά στην Ευρωπαϊκή Ένωση, συμμετείχαν περισσότεροι από 2.000 μαθητές από δεκατέσσερα σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Μεσσηνία.
Εδώ και δύο χρόνια, ο ιατρός Γιώργος Κορμάς, συνεργάτης της Μονάδας Εφηβικής Υγείας της Β’ Παιδιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών και εκπρόσωπος του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, συναντιόταν με τους μαθητές και συζητούσε μαζί τους για το Διαδίκτυο. Με τη βοήθεια των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης του νομού και ειδικά με τη συνεργασία του Γραφείου Αγωγής Υγείας Β/βάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας, με την αρωγή του Γραφείου Γυναικείων Θεμάτων και Οικογένειας της Μητρόπολης Μεσσηνίας και του Συλλόγου Γονέων Καλαμάτας, μοιράστηκαν στους μαθητές ερωτηματολόγια. Στόχος της έρευνας ήταν να καταγραφεί η οπτική των Μεσσήνιων μαθητών όσον αφορά στο Διαδίκτυο, ειδικά αφού, όπως έδειξε προηγούμενη έρευνα (2010) του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, το ποσοστό εθισμού στο Ίντερνετ των παιδιών στην περιφέρεια είναι μεγαλύτερο αυτού των παιδιών στην Αθήνα. Οι Αθηναίοι έφηβοι 14-16 ετών παρουσιάζουν εθισμό 1,3%, ενώ οι νέοι της επαρχίας 3,4%, αντίστοιχα. Στη Μεσσηνία, αυτή τη στιγμή, παρακολουθούνται επτά νέοι λόγω προχωρημένου εθισμού στο Διαδίκτυο. Χθες, στο Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της έρευνας «Μεσσηνία – SafeInternet» και μαθητές έκαναν τις δικές τους προτάσεις για την ασφαλέστερη χρήση του Διαδικτύου.
Από τη Μεσσηνία συμμετείχαν τα σχολεία: 5ο Γυμνάσιο Καλαμάτας, 6ο Γυμνάσιο Καλαμάτας, Πειραματικό Γυμνάσιο, Εκπαιδευτήρια Μπουγά, 1ο Γυμνάσιο Μεσσήνης, 2ο Γυμνάσιο Μεσσήνης, Γυμνάσιο Πύλου, Γυμνάσιο Κορώνης, 4οΓΕΛ Καλαμάτας, 1ο ΓΕΛ Μεσσήνης, 2ο ΓΕΛ Μεσσήνης, ΕΠΑΛ Μεσσήνης, ΓΕΛ Πύλου, ΓΕΛ Κορώνης.
Στους λόγους γιατί περνούν τόσο χρόνο στο ίντερνετ, οι Μεσσήνιοι μαθητές σημείωσαν: Δεν υπάρχουν χώροι άθλησης και άλλων δυνατοτήτων (π.χ. σινεμά, θέατρο, μουσική). Στα μικρά χωριά δεν υπάρχουν συνομήλικοι. Οι γονείς νιώθουν πιο σίγουροι όταν το παιδί μπαίνει στο ίντερνετ, παρά όταν παίζει σε αλάνες. Τα παιδιά της επαρχίας είναι λιγότερο «υποψιασμένα» και λιγότερο ενημερωμένα. Δεν υπάρχουν σχολικές ή δημοτικές βιβλιοθήκες για να κάνουν τις εργασίες τους. Τα ΜΜΕ παρακινούν στην κοινωνική δικτύωση. Το ίντερνετ είναι «τόπος» γνωριμίας – κοινωνικοποίησης. Είναι παράθυρο στον κόσμο. Τους ωθούν ανάγκες επικοινωνίας, ενημέρωσης, το Διαδίκτυο είναι «ψυχαγωγικό καταφύγιο». Λόγοι χαμηλής αυτοεκτίμησης κ.ά. Για την πρωτεύουσα, οι Μεσσήνιοι μαθητές θεωρούν ότι τα παιδιά εκεί είναι πιο απελευθερωμένα, με περισσότερες διεξόδους και δυνατότητες, γι’ αυτό, κυρίως, χρησιμοποιούν λιγότερο το ίντερνετ.
Στη συνέχεια μαθητές και μαθήτριες από το Γυμνάσιο Κορώνης και το Λύκειο Πύλου τοποθετήθηκαν. Σημείωσαν ότι θεωρούν όντως περιορισμένες τις δυνατότητες στις μικρές πόλεις και χωριά, όμως, από την άλλη, το Διαδίκτυο είναι ένας «υπέροχος κόσμος» που δεν πρέπει να δαιμονοποιείται. Υπογράμμισαν την ανάγκη να δημιουργήσει η Πολιτεία τις υποδομές εκείνες που θα δώσουν στους νέους διεξόδους άλλες πέρα από το Διαδίκτυο και μίλησαν για τη σημασία της προσωπικής ευθύνης.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία που παράθεσε ο ιατρός κ. Κορμάς. Ο αριθμός των κλήσεων που δέχεται από τη Μεσσηνία η Γραμμή Βοήθειας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ (τηλ. 80011 80015, χωρίς χρέωση) είναι πενταπλάσιος από τις υπόλοιπες περιοχές, λόγω ακριβώς της ενημέρωσης τα τελευταία δυο χρόνια. 34,01% των συνολικών κλήσεων αφορούν σε υπερβολική ενασχόληση εφήβων με το Διαδίκτυο. Σύμφωνα με την πανελλήνια έρευνα του 2010, το 2,4% των εφήβων παρουσιάζει συμπεριφορά εξάρτησης (το 2007 το ποσοστό ήταν 1%) και το 19,1% είναι σε οριακή χρήση (2007: 12,8%). Σήμερα, τα δύο φύλα ως προς την εξάρτηση είναι 50-50, ενώ το 2007 ήταν 80% αγόρια και 20% κορίτσια. Ανησυχητικό είναι ότι το 15,1% των εφήβων κάνει χρήση τζόγου στο Διαδίκτυο, εξ αυτών το 6,8% συχνή χρήση τζόγου.
Από τις τοποθετήσεις των μαθητών, πάντως, στο αμφιθέατρο του Πνευματικού Κέντρου διαφάνηκε ότι οι νέοι στέκονται σοβαρά απέναντι στο πρόβλημα, ενώ ο κ. Κορμάς υπογράμμισε ότι η Μεσσηνία διαθέτει πλέον τις δομές ώστε να ενημερώνει μαθητές, γονείς και καθηγητές για τις παγίδες του Διαδικτύου.
Με στοιχεία απο την εφημερίδα 'Θάρρος'

1 Σχόλια

Νεότερη Παλαιότερη