google.com, pub-4409140963597879, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Υποχώρηση της Κυβέρνησης για Ολυμπία οδό αλλά τα διόδια επιμένουν...

Υποχώρηση της Κυβέρνησης για Ολυμπία οδό αλλά τα διόδια επιμένουν...

Η μαγική εικόνα για την υλοποίηση των Δημοσίων Έργων στην Ελλάδα την οποία προσπαθούσε να περάσει στους πολίτες το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων αποκαλύπτεται και δεν είναι καθόλου ενθαρρυντική για την ανάπτυξη της χώρας και την διαχείριση των εθνικών και.... κοινοτικών κονδυλίων.. Ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα (Ολυμπία Οδός) προγραμματίσθηκε, μελετήθηκε, δημοπρατήθηκε και ξεκίνησε επί κυβερνήσεως Κώστα Καραμανλή. Η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης έγινε στις 26/6/07 και η σύμβαση κυρώθηκε με νόμο στη Βουλή στις 21/7/07. Η έναρξη παραχώρησης έχει ημερομηνία 4/8/2008 και το πέρας των εργασιών προβλεπόταν για το 2012. Όπως παραδέχθηκαν οι εκπρόσωποι του Παραχωρησιούχου ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ, στις 24-11-2010 σε ξενάγηση δημοσιογράφων στα εργοτάξια του έργου, το χρονοδιάγραμμα κατασκευής βρίσκεται πλέον στον αέρα και κανείς από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων δεν μπορεί να ανακοινώνει συγκεκριμένες προθεσμίες παράδοσης επιμέρους τμημάτων. Το πρώτο τμήμα που ίσως παραδοθεί το 2013 είναι το τμήμα Αρχαία Κόρινθος- Κιάτο, γεγονός που με βεβαιότητα οδηγεί σε παράδοση του όλου έργου μετά το 2014, ήτοι με διετή τουλάχιστον καθυστέρηση. Επισημαίνεται ότι, σε Δελτίο Τύπου του ΥΥΜΔ, μετά από σύσκεψη του κ. Μαγκριώτη με τους φορείς της Αχαΐας, στις 14 Οκτωβρίου 2010, είχε παρουσιασθεί ότι “λόγω των ενεργειών της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ στον ένα χρόνο διακυβέρνησης το ποσοστό απόδοσης απαλλοτριωμένων χώρων στους κατασκευαστές ήταν 77% στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα, 46% στο τμήμα Πάτρα – Πύργος και 0% στο τμήμα Πύργος Τσακώνα”.
Τα στοιχεία αυτά, όμως, αποδεικνύονται μάλλον ευσεβείς πόθοι, παρά απεικονίζουν την πραγματικότητα, αφού διαψεύδονται από τον Παραχωρησιούχο, που μιλά για απώλεια εσόδων 100 εκατ. ευρώ.
Εντύπωση προκαλεί ότι στο τμήμα Πύργος Τσακώνα δεν έχουν αποδοθεί καθόλου ελεύθεροι χώροι, ενώ παραμένει ακόμη το πρόβλημα στο τμήμα διέλευσης του αυτοκινητόδρομου αυτού από την περιοχή της Λίμνης Καϊάφα, όπου -ως Νέα Δημοκρατία- έχουμε έγκαιρα προτείνει (από τις 29-4-2010) ως άμεση λύση την επιλογή της “μηδενικής λύσης”. Την επάνοδο δηλαδή της χάραξης στην υφιστάμενη οδό, λόγω του φυσικού κάλλους της περιοχής.
Έχουμε καλέσει εγγράφως το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να ξεκινήσει νέα μελέτη σχετικά με το τμήμα των 5 χλμ. της λίμνης Καϊάφα, η οποία θα βρίσκει σύμφωνους τους περιβαλλοντικούς φορείς και την τοπική κοινωνία και ταυτόχρονα θα είναι αποδεκτή από το Συμβούλιο Επικρατείας.
Οποιαδήποτε άλλη εξέλιξη θα ενισχύσει τους φόβους μας ότι σχεδιάζεται από την πλευρά της Κυβέρνησης ακύρωση της κατασκευής του τμήματος Πύργος – Καλό Νερό (Κυπαρισσία) για την οποία θα είναι υπόλογη απέναντι στους πολίτες της Πελοποννήσου. Το Κράτος έχει συνέχεια και εγκεκριμένες μελέτες και έργα θα πρέπει να συνεχίζονται και να ολοκληρώνονται.
Σημειωτέον ότι, όπως έχει διαμορφωθεί σήμερα ο δρόμος Κόρινθος- Πάτρα, με τον περιορισμό σε μεγάλο τμήμα σε μία λωρίδα ανά κατεύθυνση είναι ο πλέον επικίνδυνος της χώρας. Τα διόδια παρά την οικονομική κρίση αυξάνονται και πληθύνονται, χωρίς καμία ανταποδοτική παροχή προς τον πολίτη
Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, ενώ θα μπορούσε, δεν έκανε από την αρχή χρήση του Νόμου 2985/2002, που χρησιμοποιήθηκε για την επιτάχυνση διαδικασιών αναγκαστικής απαλλοτρίωσης χώρων για τα Ολυμπιακά Έργα. Τώρα, που αποφάσισε να κάνει χρήση, τα έργα έχουν ήδη βαλτώσει, οι διεκδικήσεις των Παραχωρησιούχων και στα 5 έργα Παραχώρησης είναι στο μέγιστο, ενώ η πρόοδος στο ελάχιστο. Η τύχη των νομοθετικών πρωτοβουλιών, που από τον Οκτώβριο του 2009 ανακοινώνει η κυβέρνηση, ακόμη αγνοείται. Υπενθυμίζουμε ότι ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Ρέππας κατά τις Προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης στη Βουλή (και ειδικότερα του Υπουργείου στις 19-10-2009) εξήγγειλε για τις συμβάσεις Παραχώρησης τα εξής:
* Επαναπροσδιορισμό λανθασμένων συμβατικών όρων.
* Βελτίωση του τεχνικού σχεδιασμού των έργων.
* Επιτάχυνση επιτάξεων και απαλλοτριώσεων.
* Μείωση του ποσοστού των εισπράξεων διοδίων, που παρακρατούνται για το Δημόσιο, ώστε να μειωθεί η τιμή τους σε εύλογο ύψος.
* Προδικαστικό έλεγχο από το Συμβούλιο της Επικρατείας των σημαντικών διοικητικών πράξεων, που καθορίζουν την εξέλιξη των έργων.
* Ανάρτηση στο διαδίκτυο της ταυτότητας των έργων με τις οικονομικές τροποποιήσεις
.
Η Νέα Δημοκρατία επανειλημμένα έχει τονίσει ότι θα σταθεί δίπλα στην κυβέρνηση, ώστε να προχωρήσει και να ολοκληρώσει τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα, που ξεκίνησαν και δρομολογήθηκαν επί Κυβερνήσεών της, αλλά δυστυχώς (εκτός από την ανάρτηση στο διαδίκτυο κατά ατελή και μη χρηστικό τρόπο της ταυτότητας των έργων) καμία από τις εξαγγελίες της κυβέρνησης δεν πραγματοποιήθηκε.
Η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων οφείλει να σταματήσει να παρακολουθεί τις εξελίξεις “ως απλός θεατής” και να παρέμβει άμεσα, προκειμένου να υπάρξει ταχεία αποπεράτωση των έργων προς όφελος του κοινωνικού συνόλου.
Μιχάλης Χαλκίδης
Βουλευτής Ημαθίας
Υπεύθ. Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Δημοσίων Έργων της ΝΔ

2 Σχόλια

Νεότερη Παλαιότερη