
Τα στοιχεία αυτά, όμως, αποδεικνύονται μάλλον ευσεβείς πόθοι, παρά απεικονίζουν την πραγματικότητα, αφού διαψεύδονται από τον Παραχωρησιούχο, που μιλά για απώλεια εσόδων 100 εκατ. ευρώ.
Εντύπωση προκαλεί ότι στο τμήμα Πύργος Τσακώνα δεν έχουν αποδοθεί καθόλου ελεύθεροι χώροι, ενώ παραμένει ακόμη το πρόβλημα στο τμήμα διέλευσης του αυτοκινητόδρομου αυτού από την περιοχή της Λίμνης Καϊάφα, όπου -ως Νέα Δημοκρατία- έχουμε έγκαιρα προτείνει (από τις 29-4-2010) ως άμεση λύση την επιλογή της “μηδενικής λύσης”. Την επάνοδο δηλαδή της χάραξης στην υφιστάμενη οδό, λόγω του φυσικού κάλλους της περιοχής.
Έχουμε καλέσει εγγράφως το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να ξεκινήσει νέα μελέτη σχετικά με το τμήμα των 5 χλμ. της λίμνης Καϊάφα, η οποία θα βρίσκει σύμφωνους τους περιβαλλοντικούς φορείς και την τοπική κοινωνία και ταυτόχρονα θα είναι αποδεκτή από το Συμβούλιο Επικρατείας.
Οποιαδήποτε άλλη εξέλιξη θα ενισχύσει τους φόβους μας ότι σχεδιάζεται από την πλευρά της Κυβέρνησης ακύρωση της κατασκευής του τμήματος Πύργος – Καλό Νερό (Κυπαρισσία) για την οποία θα είναι υπόλογη απέναντι στους πολίτες της Πελοποννήσου. Το Κράτος έχει συνέχεια και εγκεκριμένες μελέτες και έργα θα πρέπει να συνεχίζονται και να ολοκληρώνονται.
Σημειωτέον ότι, όπως έχει διαμορφωθεί σήμερα ο δρόμος Κόρινθος- Πάτρα, με τον περιορισμό σε μεγάλο τμήμα σε μία λωρίδα ανά κατεύθυνση είναι ο πλέον επικίνδυνος της χώρας. Τα διόδια παρά την οικονομική κρίση αυξάνονται και πληθύνονται, χωρίς καμία ανταποδοτική παροχή προς τον πολίτη
Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, ενώ θα μπορούσε, δεν έκανε από την αρχή χρήση του Νόμου 2985/2002, που χρησιμοποιήθηκε για την επιτάχυνση διαδικασιών αναγκαστικής απαλλοτρίωσης χώρων για τα Ολυμπιακά Έργα. Τώρα, που αποφάσισε να κάνει χρήση, τα έργα έχουν ήδη βαλτώσει, οι διεκδικήσεις των Παραχωρησιούχων και στα 5 έργα Παραχώρησης είναι στο μέγιστο, ενώ η πρόοδος στο ελάχιστο. Η τύχη των νομοθετικών πρωτοβουλιών, που από τον Οκτώβριο του 2009 ανακοινώνει η κυβέρνηση, ακόμη αγνοείται. Υπενθυμίζουμε ότι ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Ρέππας κατά τις Προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης στη Βουλή (και ειδικότερα του Υπουργείου στις 19-10-2009) εξήγγειλε για τις συμβάσεις Παραχώρησης τα εξής:
* Επαναπροσδιορισμό λανθασμένων συμβατικών όρων.
* Βελτίωση του τεχνικού σχεδιασμού των έργων.
* Επιτάχυνση επιτάξεων και απαλλοτριώσεων.
* Μείωση του ποσοστού των εισπράξεων διοδίων, που παρακρατούνται για το Δημόσιο, ώστε να μειωθεί η τιμή τους σε εύλογο ύψος.
* Προδικαστικό έλεγχο από το Συμβούλιο της Επικρατείας των σημαντικών διοικητικών πράξεων, που καθορίζουν την εξέλιξη των έργων.
* Ανάρτηση στο διαδίκτυο της ταυτότητας των έργων με τις οικονομικές τροποποιήσεις.
Η Νέα Δημοκρατία επανειλημμένα έχει τονίσει ότι θα σταθεί δίπλα στην κυβέρνηση, ώστε να προχωρήσει και να ολοκληρώσει τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα, που ξεκίνησαν και δρομολογήθηκαν επί Κυβερνήσεών της, αλλά δυστυχώς (εκτός από την ανάρτηση στο διαδίκτυο κατά ατελή και μη χρηστικό τρόπο της ταυτότητας των έργων) καμία από τις εξαγγελίες της κυβέρνησης δεν πραγματοποιήθηκε.
Η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων οφείλει να σταματήσει να παρακολουθεί τις εξελίξεις “ως απλός θεατής” και να παρέμβει άμεσα, προκειμένου να υπάρξει ταχεία αποπεράτωση των έργων προς όφελος του κοινωνικού συνόλου.
Μιχάλης Χαλκίδης
Βουλευτής Ημαθίας
Υπεύθ. Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Δημοσίων Έργων της ΝΔ