google.com, pub-4409140963597879, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ΑΠΩΝ ΚΑΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΣΤΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑ!

ΑΠΩΝ ΚΑΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΣΤΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑ!

Κανείς από τους δημάρχους (σ.σ. Καλαμάτας, Οιχαλίας Μελιγαλά, και Τριφυλίας-Κυπαρισσίας) των οποίων διέρχεται το τρένο από το περασμένο αιώνα το 1901 στη σιδηροδρομική γραμμή, δεν έδωσε το παρών σε αίθουσα του ξενοδοχείου «REX» επί της Αριστομένους δίπλα από το δημαρχείο της Μεσσηνιακής πρωτεύουσας, στην κυριακάτικη 3 Απριλίου 2016 εκδήλωση-παρουσίαση της μελέτης για το σιδηρόδρομο Πάτρα-Πύργο-Καλό Νερό-Κοπανάκι- Ζευγολατιό-Μελιγαλά- Ασπρόχωμα-Λιμάνι-Καλαμάτα!

Το ίδιο συνέβη, και με τους εκπροσώπους της Περιφέρειας Πελοποννήσου Ντίνας Νικολάκου, Περικλή Μαντά και Ελένης Αλειφέρη. Οι απουσίες αυτές σχολιάστηκαν αρνητικά, ενώ ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Πελοποννήσου-η οποία είχε την πρωτοβουλία μετά απο εισήγηση του Μανώλη Μάκαρη και διοργάνωσε την εκδήλωση-δήμαρχος Άργους Μυκηνών, Δημήτρης Καμπόσος, για το δήμαρχο Καλαμάτας Παναγιώτη Νίκα.

ΕΡΤ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ: Επίσης, ο κ. Καμπόσος σε συνέντευξη, που παραγώρησε στην Δευτεριάτικη 04/04 πρωϊνή εκπομπή του Ραδιοφωνικού σταθμού της ΕΡΤ Καλαμάτας 107,2 Fm  τόνισε μεταξύ άλλων τα εξής: «Έχω έρθει δύο φορές στην Καλαμάτα ως πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Πελοποννήσου και ο δήμαρχος Kαλαμάτας Παναγιώτης  Νίκας απουσίαζε και στις δύο. Αυτό είναι απαράδεκτο, γιατί ο πρόεδρος της ΠΕΔ είναι θεσμός», επισήμανε στη δημοσιογράφο Μαρία Τομαρά ο Δημήτρης Καμπόσος.

Την πάσα για να προβεί σε αυτό το καυστικό σχόλιο έδωσαν στον κ. Καμπόσο πολίτες και παλιοί μηχανοδηγοί του ΟΣΕ που παραβρέθηκαν στην εκδήλωση στο REX οι οποίοι επισήμαναν στις παρεμβάσεις τους,  ότι είναι απογοητευτικό να απουσιάζουν οι δήμαρχοι και οι εκπρόσωποι της Περιφέρειας Πελοποννήσου από τη συζήτηση ενός τόσο σοβαρού ζητήματος, ιδιαίτερης αναπτυξιακής σημασίας, (σ.σ. εξαίρεση αποτέλεσαν ο νυν αντιδήμαρχος Καλαμάτας Ανδρέας Καραγιάννης και ο πρώην δήμαρχος Μεσσήνης Στάθης Αναστασόπουλος) όπως είναι ο σιδηρόδρομος.

ΜΕΛΕΤΗ ΕΚΘΕΣΗ ΙΔΕΩΝ: Παράλληλα, στην ημερίδα της Κυριακής στο «REX» o Δημήτρης Καμπόσος πρόεδρος της ΠΕΔ και δήμαρχος Άργους-Μυκηνών στην παρέμβασή του έκανε και άλλα καυστικά σχόλια για το δήμαρχο Καλαμάτας, με αφορμή τις αναφορές του Νίκα, κατά την τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας, ότι δεν θα παραστεί ο Δήμος Καλαμάτας στην εκδήλωση της Κυριακής για το σιδηρόδρομο διότι θεωρεί ότι πρόκειται για μια ημερίδα προπαγάνδας στην οποία θα παρουσιαστεί μια μελέτη-έκθεση ιδεών. Απο τη πλευρά του ο Δημήτρης Καμπόσος σχολίασε ότι η κρίση και η κριτική είναι χρήσιμο να υπάρχει, αντίθετα όμως δεν πρέπει να υπάρχει μηδενισμός.

Είπε ακόμη ότι αυτά που ακούστηκαν περί προπαγανδιστικής εκδήλωσης δεν μπορεί να αφορούν εκδηλώσεις που οργανώνονται από δημοκρατικά εκλεγμένα όργανα και στις οποίες συμμετέχει η δημοκρατική εκλεγμένη κυβέρνηση.

Επίσης στην ομιλία του και ο Κορίνθιος γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, Γιώργος Δέδες αλλά και ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Αθανάσιος Βούρδας, σχολίασαν τις απουσίες των δημάρχων της Μεσσηνίας και των εκπροσώπων της Περιφέρειας Πελοπποννήσου, τονίζοντας ότι η αυτοδιοίκηση έχει πολύ σημαντικό ρόλο να διαδραματίσει όσον αφορά την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα και αναβάθμιση του σιδηρόδρομου.

 ΝΙΚΑΣ: Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΛΕΕΙ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΤΡΕΝΟ:Αναφορικά με την εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή στις 12:00 στην Καλαμάτα για την παρουσίαση της μελέτης της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα, ο δήμαρχος της Μεσσηνιακής πρωτεύουσας επέμενε ότι η εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο «REX» για την παρουσίαση της μελέτης της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρας-Πύργου-Καλαμάτας, η οποία θα έχει ολοκληρωθεί τον προσεχή φθινόπωρο, απλά ήταν μια έκθεση ιδεών χωρίς ουσία. «Ο καθένας μπορεί να οργανώνει και να φτιάχνει ό,τι θέλει και να παίρνει και τους φίλους του και να ανακοινώνει διάφορες μελέτες για την επαναλειτουργία του τρένου.

Εμείς δεν  έχουμε καμία υποχρέωση να μετέχουμε σε εκδηλώσεις που εκτιμούμε ότι δεν έχουν το βάθος που πρέπει να έχουν», δήλωσε ξανά ο Νίκας.

Ερωτηθείς ο δήμαρχος Καλαμάτας για το αν επιμένει στη δήλωση που έκανε στο Δημοτικό Συμβούλιο  πριν από την εκδήλωση, ότι δηλαδή πρόκειται για μια προπαγανδιστική πρωτοβουλία, σχολίασε ως εξής: «Επιμένω στην τοποθέτησή μου ότι γίνονται διάφορες εκδηλώσεις, άλλες που έχουν ουσία και άλλες που δεν έχουν ουσία». Σε ό,τι αφορά την απουσία του από την εκδήλωση σημείωσε: «Ο καθένας μπορεί να κάνει εκδηλώσεις, το κάθε κόμμα μπορεί να κάνει τις εκδηλώσεις του, να επιδιώκει τις προθέσεις του. Σε εμένα δεν πέφτει κανένας λόγος γι’ αυτό. Το αν πρέπει να μετέχω ή όχι στις εκδηλώσεις ως δήμαρχος ή ως Δημοτική αρχή, σε αυτό φαντάζομαι ότι πέφτει λόγος στο Δήμο και στη δημοτική αρχή κυρίως και σε κανένα άλλο».

ΠΑΚΕΤΟ ΓΙΟΥΝΚΕΡ: Σε ο,τι αφορά την ουσία του θέματος, δηλαδή το κατά πόσο είναι ρεαλιστικό να εκσυγχρονιστεί και να επαναλειτουργήσει η γραμμή Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα, ο δήμαρχος Άργους-Μυκηνών Δημήτρης Καμπόσος έθεσε το ζήτημα σε διαφορετική βάση από αυτή που έβαλαν ο γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, Γιώργος Δέδες και ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Αθανάσιος Βούρδας, οι οποίοι επισήμαναν ότι είναι επιδίωξη της κυβέρνησης να εντάξει το έργο είτε σε πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων είτε στο λεγόμενο πακέτο Γιούνκερ. Από την πλευρά του ο δήμαρχος σήμερα τόνισε ότι η γραμμή Πάτρας-Πύργου-Καλαμάτας δεν μπορεί να μη συνδέεται με το υπόλοιπο δίκτυο της Πελοποννήσου και τη γραμμή Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας. Είπε ειδικότερα: «Το τρένο για την Πελοπόννησο είναι μια ιστορία θλιβερή. Έχει εγκαταλειφθεί η γραμμή, έχει εγκαταλειφθεί το «V» Πελοποννήσου, Πάτρα-Καλαμάτα-Κόρινθος. Δυστυχώς είναι και έξω από τη διαδικασία εκχώρησης.

Η ΜΕΛΕΤΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΑΞΟΝΑ ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ-ΚΑΛΑΜΑΤΑ: Προσκεκλημένοι της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Πελοποννήσου και του Προέδρου της Δημήτρη Καμπόσου, Δημάρχου Άργους-Μυκηνών, παραβρέθηκαν στην Καλαμάτα ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Δέδες και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Θάνος Βούρδας, στην ειδική εκδήλωση που διοργάνωσε η ΠΕΔ Πελοποννήσου, με θέμα την παρουσίαση από την ΕΡΓΟΣΕ, της μελέτης «Σιδηροδρομική Γραμμή Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα». Παρόντες στην εκδήλωση ήταν οι Βουλευτές Μεσσηνίας, Π. Κοζομπόλη και Π. Κωνσταντινέας, ο επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης «Πελοπόννησος Πρώτα», Νίκος Πατσαρίνος, ο επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης «Δημοκρατική Πελοποννησιακή Συνεργασία», Παναγιώτης Αλευράς, αντιπροσωπεία των Οικολόγων Πράσινων με επικεφαλής την Περιφερειακή Σύμβουλο, Δήμητρα Λυμπεροπούλου, οι Αντιδήμαρχοι Καλαμάτας Ανδρέας Καραγιάννης και Πύλου – Νέστορος Τάκης Δαρσακλής, Δημοτικοί Σύμβουλοι, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Μεσσηνίας, πρώην και νυν εργαζόμενοι στον ΟΣΕ. Την παρουσίαση συντόνισε ο Πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Πελοποννήσου και Δήμαρχος Άργους-Μυκηνών, Δημήτρης Καμπόσος.

ΚΑΜΠΟΣΟΣ-ΜΑΚΑΡΗΣ: Καλωσορίζοντας τους προσκεκλημένους, ο Πρόεδρος, Δημήτρης Καμπόσος και το μέλος του ΔΣ της ΠΕΔ Πελοποννήσου, Μανώλης Μάκαρης, επισήμαναν ότι το τρένο θα ωφελήσει αναπτυξιακά, ζητώντας την επαναλειτουργία του στην Πελοπόννησο. Ειδικά, ο Δημήτρης Καμπόσος, τόνισε ότι ο προαστιακός θα μπορούσε να φθάσει μέχρι το Αργος και τις Μυκήνες, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως «1 εκατομμύριο άνθρωποι που επισκέπτονται κάθε χρόνο τις Μυκήνες, χρηματοδοτούν λεωφορεία και ιδιαίτερες συγκοινωνίες με υψηλά κόμιστρα. Για 25 χιλιόμετρα το τρένο δεν πήγε από την Κόρινθο στις Μυκήνες».

ΔΕΔΕΣ: Ο Γιώργος Δέδες τόνισε ότι στην πρόταση για το σχέδιο Γιούνκερ εντάσσεται και η υλοποίηση του έργου της γραμμής Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα και του τμήματος Κατάκολο – Αρχαία Ολυμπία, καθώς και η αναβάθμιση των λιμανιών Καλαμάτας και Κατάκολου και διευκρίνισε πως «σχέδιο Γιούνκερ σημαίνει για μας σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα, με νέο πλαίσιο που ταυτόχρονα θα διασφαλίζει τα συμφέροντα των πολιτών και του δημόσιου τομέα». Ανέπτυξε δε, τη Νέα Πολιτική του ΥΠΥΜΕΔΙ για συνδυασμένες μεταφορές, με στόχο την αναπτυξιακή τόνωση της εθνικής και περιφερειακής οικονομίας, μακριά από τις παθογένειες της πολιτικής των προηγούμενων ετών.

ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ: Η Περιφερειακή Σύμβουλος Δήμητρα Λυμπεροπούλου τάχθηκε υπέρ της ανάπτυξης του σιδηροδρόμου και της λειτουργίας ενός βιώσιμου και σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου.

ΒΟΥΡΔΟΣ: Παρουσιάζοντας τη μελέτη, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Θάνος Βούρδας, περιέγραψε το έργο της Κατασκευής της Νέας Σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα-Πύργος-Αρχαία Ολυμπία-Κατάκολο και Πύργος-Κυπαρισσία-Καλαμάτα στην Δυτική Πελοπόννησο, μήκους 285 χιλιομέτρων και στάθηκε στη νέα στρατηγική συνδυασμένων μεταφορών, παρατηρώντας ότι «ανατρέπεται μια πολιτική του κατακερματισμού, της πλιατσικολόγησης του ελληνικού σιδηροδρόμου, με την ενοικίαση – υπενοικίαση σε άλλες χρήσεις πέραν του σιδηροδρόμου. Δήλωσε ότι χρειάζεται να είναι σύμμαχοι και οι φορείς της αυτοδιοίκησης και σημείωσε πως η γραμμή Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα θα είναι συνέχεια της γραμμής Αθήνα – Κόρινθος – Πάτρα, του διευρωπαϊκού δικτύου, κάνοντας λόγο για Δυτικό Σιδηροδρομικό Άξονα Πελοποννήσου.

ΤΡΕΝΟ-ΛΙΜΑΝΙΑ: Ο σκοπός του έργου, όπως τονίστηκε κατά την παρουσίασή του είναι τo τρένο να συνδέει τέσσερα λιμάνια κρουαζιέρας (Πάτρα, Κυλλήνη, Κατάκολο, Καλαμάτα). Με κέντρο την Ολυμπία να μπορεί να αποτελέσει πόλο έλξης επενδύσεων με βάση τον τουρισμό, η προτεινόμενη γραμμή, να μπορεί να εξυπηρετήσει τις ήδη υπάρχουσες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις σε Ηλεία και Μεσσηνία, η εξυπηρέτηση εμπορευματικού φορτίου από τα παραπάνω λιμάνια, ο προαστιακός χαρακτήρας γραμμής για οικονομική μετακίνηση πολιτών στα τμήματα Πάτρα-Πύργος/Ολυμπία-Κατάκολο και Καλαμάτα-Κυπαρισσία και η προοπτική σύνδεσης με ΒΙΠΕ Πάτρας και Αεροδρόμιο Αράξου.

ΑΝΑΣΤΑΣΑΚΗΣ: Ο Μιχάλης Αναστασάκης, στέλεχος της ΕΡΓΟΣΕ, που παρουσίασε αναλυτικά στοιχεία της μελέτης, ενημέρωσε ότι το Πάτρα – Πύργος και το Κατάκολο – Αρχαία Ολυμπία έχει εγκεκριμένες οριστικές μελέτες και τεύχη δημοπράτησης (εγκρίθηκαν στις 31 Μαρτίου). Πληροφόρησε πως το Πύργος – Καλαμάτα έχει προμελέτες και αναμένει την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων. Διευκρίνισε ότι το έργο προβλέπει βελτίωση, κανονικοποίηση της υπάρχουσας γραμμής, (πλάτος 1,43 μέτρα), εκτός από δύο σημεία στο τμήμα ΚαλόΝερό – Κοπανάκι και Σκάλα – Βαλύρα Ιθώμης,, όπου προβλέπεται αλλαγή – βελτίωση της χάραξης (με κανονικό πλάτος της γραμμής), λόγω προβληματικών σημείων με μείωση ταχυτήτων.

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη