google.com, pub-4409140963597879, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ΤΟ 2017 ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟΝΕΡΟ -ΤΣΑΚΩΝΑ

ΤΟ 2017 ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟΝΕΡΟ -ΤΣΑΚΩΝΑ

Κατσιφιφάρας: Δε θέλουμε κολοβή Ολυμπία, χρειαζόμαστε σύγχρονο σιδηρόδρομοΤις αμέσως επόμενες μέρες αναμένεται η προκήρυξη για τη δημοπράτηση του δεύτερου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος. Αυτό, σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Υποδομών, θα γίνει μέχρι το τέλος Ιανουαρίου.
Η οκταπλή εργολαβία του έργου ξεκίνησε με την προκήρυξη της δημοπράτησης του πρώτου τμήματος Δούναιικα-Πύργος στις 8 Μαρτίου.
Η διαδικασία των δημοπρατήσεων θα κρατήσει όλο το χρόνο, μιας και οι αργές διαδικασίες των διαγωνισμών στην Ελλάδα δεν αφήνουν περιθώρια για γρήγορη ολοκλήρωση.
Αν λάβουμε υπ’ όψιν τους χρόνους δημοπράτησης του πρόσφατου παρελθόντος, τότε θα δούμε εκκίνηση των έργων (αν δεν έχουμε εμπλοκές λόγω προσφυγών μεταξύ των διαγωνιζομένων) από τα τέλη του έτους και λειτουργία περί το 2020.
Στα θετικά συνυπολογίζονται η απουσία απαλλοτριώσεων που αποτελούν το Νο1 πρόβλημα στην παραγωγή έργων της χώρας και η μέχρι τώρα μικρή εμπλοκή σε αρχαιολογικές ανασκαφές.
Το τμήμα Πάτρα-Πύργος, μήκους 74 χλμ., αναμένεται με την ολοκλήρωσή του (και αφού έχει ολοκληρωθεί το τμήμα Κόρινθος-Πάτρα) να μικρύνει τη χρονοαπόσταση ανάμεσα στις 2 πόλεις σε μόλις 30 λεπτά, ενώ για την Αθήνα θα απαιτούνται περίπου 3 ώρες.
Όλα αυτά σε ένα δρόμο με προδιαγραφές κλειστού αυτοκινητόδρομου που περιλαμβάνουν 2 λωρίδες + ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας.
Στην απόσταση των 74 χιλιομέτρων θα υπάρχουν και 8 ανισόπεδοι κόμβοι. Πρόκειται για τους κόμβους Μιντιλογλίου, ΒΙΠΕ, Κάτω Αχαΐας, Βάρδας, Κυλλήνης, Γαστούνης, Αμαλιάδας και Πύργου.
Από το συνολικό μήκος του νέου τμήματος του αυτοκινητόδρομου, τα 13 χλμ. αποτελούν διαπλάτυνση και βελτίωση της χάραξης του υφιστάμενου οδικού άξονα, ενώ τα υπόλοιπα 61 χλμ. διαμορφώνονται με νέα χάραξη.

ΑΚΟΜΑ ΜΙΑ «ΣΑΠΟΥΝΟΠΕΡΑ»
Η κατασκευή του τμήματος Πάτρα-Πύργος αποτελεί ακόμα μία σαπουνόπερα στα κατασκευαστικά χρονικά της χώρας. Εντάχθηκε στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού από το 2001, δημοπρατήθηκε μαζί της το 2005 και το 2013 λόγω της κρίσης «κουρεύτηκε» από το φυσικό αντικείμενο του έργου, παρότι είχαν ξεκινήσει έργα σε ποσοστό 15%.
Ουσιαστικά στο τμήμα αυτό οφείλεται και η ονοματοδοσία του αυτοκινητόδρομου σε «Ολυμπία Οδό», καθώς εκεί βρίσκεται η περιοχή της Ολυμπίας, παγκόσμια κοιτίδα του Ολυμπισμού.
Αποτελεί το πρώτο τμήμα της «Δυτικής Ολυμπίας Οδού», που περιλαμβάνει τη διαδρομή Πάτρα-Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα και είναι στο μεγαλύτερο μήκος της μία παραθαλάσσια χάραξη στη δυτική ακτή της Πελοποννήσου.
Στο τέρμα της, στην περιοχή της Τσακώνας, ενώνεται με τον αυτοκινητόδρομο Μορέα και δημιουργεί ένα ενιαίο δίκτυο σε όλη την Πελοπόννησο.
Το τμήμα Πύργος-Καλό Νερό είναι μπλοκαρισμένο εδώ και χρόνια λόγω περιβαλλοντικών θεμάτων, ενώ σε μελέτες είναι το τμήμα Καλό Νερό-Τσακώνα και αναμένεται η δημοπράτησή του εντός του τρέχοντος ΕΣΠΑ 2014-2020, με πιθανότερο διάστημα δημοπράτησης το 2017.


Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη