google.com, pub-4409140963597879, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Δικαστική ήττα των εργολάβων για τις αποζημιώσεις στον «Μορέα»

Δικαστική ήττα των εργολάβων για τις αποζημιώσεις στον «Μορέα»

Μόνο 60 εκ. ευρώ από τα 350 εκ. που αφορούσαν το σύνολο των απαιτήσεων των εργολάβων θα λάβει τελικά από το ελληνικό Δημόσιο ο Μορέας που κατασκευάζει και θα διαχειριστεί τον αυτοκινητόδρομο «Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα» Πρόκειται για το σύνολο των αποζημιώσεων που έχουν επιδικάσει τα τελευταία χρόνια τα διαιτητικά δικαστήρια, στα οποία είχε καταφύγει η κοινοπραξία που συγκροτούν οι Άκτωρας, J&P Άβαξ και Ιντρακάτ για να αποζημιωθεί για καθυστερήσεις και αθέτηση των συμβατικών υποχρεώσεων του ελληνικού Δημοσίου. Από το σύνολο των claims κατά πληροφορίες ο ανεξάρτητος μηχανικός είχε πιστοποιήσει τα 100 εκ. ευρώ, ωστόσο τα δικαστήρια έριξαν ακόμη χαμηλότερα τον πήχη.
Όπως υποστηρίζουν στο υπουργείο Υποδομών, η περίπτωση του Μορέα είναι από τις πιο σημαντικές νίκες του Δημοσίου στη διαιτησία, καθώς παραδοσιακά μετρά σημαντικές απώλειες στα μεγάλα έργα, με χαρακτηριστικότερη όλων την περίπτωση της Υποθαλάσσιας Αρτηρίας στην Θεσσαλονίκη. Για το επίμαχο έργο στον ανάδοχο και χωρίς να έχει κατασκευαστεί έστω και τμήμα του, επιδικάστηκε το 2010 αποζημίωση 68 εκ. που σήμερα έχει φτάσει μαζί με τους τόκους υπερημερίας τα 92 εκ. ευρώ! Μεταξύ των διαιτησιών που έχασε ο Μορέας ήταν η διεκδίκηση 50 εκ. ευρώ ως πριμ επιτάχυνσης στις εργασίες που έγιναν στην περιοχή του Καλογερικού αλλά και 10 εκ. ευρώ για καθυστέρηση στην παράδοση του Παραδείσια-Τσακώνα που κατασκευάζεται ως δημόσιο έργο. Το σύνολο της αποζημίωσης θα περιληφθεί στην αναθεωρημένη σύμβαση που θα κυρωθεί από την βουλή τους επόμενους μήνες. Ωστόσο, εκεί που φαίνεται να κερδίζει η παραχωρησιούχος εταιρεία είναι στη συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τη συνέχιση του υπολειπόμενου 5% του έργου που παραμένει «παγωμένο».

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη