google.com, pub-4409140963597879, DIRECT, f08c47fec0942fa0 H οικονομία και τα νοικοκυριά από τη "βουτιά" στο πετρέλαιο

H οικονομία και τα νοικοκυριά από τη "βουτιά" στο πετρέλαιο

Κάτω από τα 85 δολάρια/βαρέλι υποχώρησε χθες τιμή του αργού πετρελαίου στην αγορά της Ν. Υόρκης, ενώ το μπρεντ διαπραγματευόταν στο Λονδίνο ακόμα και στα 88 δολ. - επίπεδο όπου έχει να βρεθεί από τα τέλη του 2010. 
Οι πτωτικές πιέσεις στην τιμή τροφοδοτήθηκαν το Σαββατοκύριακο από τις αυξανόμενες ενδείξεις αδυναμίας (ή απροθυμίας) αντίδρασης του ΟΠΕΚ.
Η βουτιά των διεθνών τιμών φέρνει ανάσα στην ελληνική αγορά και σε χιλιάδες νοικοκυριά καθώς φθηνότερο κατά 22 με 24 λεπτά το λίτρο σε σχέση με την περσινή περίοδο αναμένεται να είναι το πετρέλαιο θέρμανσης. Η διάθεσή του, που ξεκινά από αύριο 15 Οκτωβρίου, δεν αποκλείεται να είναι προβληματική λόγω της μη έγκυρης τοποθέτησης των συστημάτων εισροών - εκροών, όπως υποστηρίζουν οι πρατηριούχοι και έμποροι.
Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, οι τιμές λιανικής διαμορφώνονται στο 1,02 - 1,03 ευρώ το λίτρο. Το πετρέλαιο θέρμανσης κάνει πρεμιέρα με εντυπωσιακά χαμηλές τιμές, μιας και στις 15 Οκτωβρίου του 2013 πωλούνταν με τιμές κοντά στο 1,27 ευρώ το λίτρο.
Οι πρατηριούχοι και οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών επισημαίνουν δύο λόγους για τους οποίους η τιμή του πετρελαίου είναι χαμηλή. Στην μείωση του ΕΦΚ και στη συγκυρία που θέλει τις διεθνείς τιμές του αργού να ακολουθούν πτωτική πορεία τον τελευταίο μήνα.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) ζητά από τα υπουργεία Οικονομικών και Ανάπτυξης παράταση για την τοποθέτηση των συστημάτων εισροών - εκροών στις δεξαμενές πετρελαίου θέρμανσης. Κι αυτό καθώς σε πολλές πόλεις της επαρχίας οι εγκαταστάτες δεν προλαβαίνουν να τοποθετήσουν τα συστήματα, ενώ λείπουν και εξαρτήματα.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η ΠΟΠΕΚ στην επιστολή της: «Οι βασικοί λόγοι της μη ανταπόκρισης στη διάθεση πετρελαίου θέρμανσης, παραμένουν: α) η εκκρεμότητα ογκομέτρησης χιλιάδων δεξαμενών, από μόνον τέσσερις διαπιστευμένες και πιστοποιημένες εταιρείες από το ΕΣΥΔ, και β) η μη ολοκλήρωση από τις εταιρείες εγκατάστασης του συστήματος εισροών - εκροών σε πρατηριούχους και εμπόρους, λόγω έλλειψης εξαρτημάτων του συστήματος και αδυναμίας να ανταποκριθούν στα χρονοδιαγράμματα εγκατάστασης».

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη