google.com, pub-4409140963597879, DIRECT, f08c47fec0942fa0 5 βαθμοί διαγωγής στα σχολεία!!

5 βαθμοί διαγωγής στα σχολεία!!

Το Υπουργείο Παιδείας κατάργησε την διαγωγή (κοσμία - κοσμιωτάτη) στους μαθητές Γυμνασίου- Λυκείου, θεωρώντας την ‘αναχρονιστική’, γιατί πράγματι τα παλαιότερα χρόνια έβαζαν  κ ο σ μ ι ω τ ά τ η στους υπάκουους, ‘δεξιούς’ και θρησκευόμενους μαθητές,  κ ο σ μ ί α  στους ολίγον απείθαρχους, ‘αριστερούς’ και άθρησκους, και  ε π ί μ ε μ π τ η  -πολύ σπανίως- στους πολύ αντάρτες.   


 Όμως και η πλήρης κατάργηση της ‘διαγωγής’ είναι επίσης αναχρονιστική, μα και όλο  τ ο   σ χ ο λ ε ί ο   ε ί ν α ι   α π ο τ υ χ η μ έ ν ο   για τον εξής λόγο: έχει ως βασικό σκοπό το να μαθαίνει γνώσεις στα παιδιά, ενώ η αποστολή του είναι να τους μάθει  διαγωγή και τρόπους, (πρακτική ψυχολογία και πρακτική φιλοσοφία), πώς δηλαδή να συμπεριφέρονται στην κοινωνία ως ειρηνικοί επαναστάτες.
Η Αγωγή είναι πολύ ανώτερη απ’ τη ‘μόρφωση’.
 Η όλη παρεξήγηση βρίσκεται στο ότι ενώ στα μαθήματα γνώσεων ο  ‘άριστος’ μαθητής είναι αυτός που έχει την πιο καλή επίδοση,  και  ‘μέτριος’ είναι ο ‘κακός’ μαθητής, ωστόσο στην διαγωγή συμβαίνει το αντίθετο !!!:
ο  κ α λ ό ς    μ α θ η τ ή ς , ως προς την διαγωγή, δεν είναι ο πολύ υπάκουος, ο πολύ ευγενής, ούτε βέβαια ο ανυπάκουος, αλλά  ε ί ν α ι   ο   μ έ τ ρ ι ο ς !!.
Η τέλεια διαγωγή είναι η   μ έ τ ρ ι α !   αρετή εστί μεσότης,  λέει ο Αριστοτέλης.
Ειδικά σήμερα που η οικογένεια περνά κρίση, το σχολείο πρέπει να μας μαθαίνει:
♠ --πώς να μην κοροϊδεύουμε τους άλλους, αλλά ούτε να δεχόμαστε να μας κοροϊδεύουν. Πώς να υπερασπιζόμαστε έναν αδύναμο, αλλά πώς να τον πειράζουμε εντέχνως για να τον ‘ξυπνάμε’.
♣ --πώς να φλερτάρουμε με τρόπο, χωρίς να είμαστε ούτε δειλοί , αλλά ούτε να ασκούμε βία, ψυχολογική ή σωματική.
♥ --πώς  να φερόμαστε αναλόγως σε κάθε διαφορετικό άνθρωπο.
☺--Πώς  να μην είμαστε ούτε φιλάργυροι - ούτε τσιγγούνηδες, ούτε μεθυσμένοι-ούτε ξενέρωτοι , ούτε πολύ υπάκουοι - ούτε πολύ ανυπάκουοι. Πώς να μιλάμε σε ακροατήριο για 3-5 λεπτά χωρίς να ντρεπόμαστε και χωρίς να λέμε κουταμάρες, πώς να κάνουμε μικροπαρανομίες χωρίς να κάνουμε τις μεγαλύτερες,  κλπ, κλπ, κλπ.

                         Νέος τρόπος αξιολογήσεως της διαγωγής:
5 βαθμοί διαγωγής, σε διάφορους τομείς, η αρίστη  είναι η μετρία!!!


υπάκουος
ανεκτικός
μέτριος
επαναστατικός
αντάρτης
θρασύς
θαρρετός
μέτριος
ντροπαλός
δειλός
αυστηρότατος
αυστηρός
μέτριος
επιεικής
‘αρνί’
επαναστάτης
καινοτόμος
μέτριος
συντηρητικός
παραδόπιστος
υπερευγενής
ευγενής
μέτριος
αγενής
ασεβής
υπερσοβαρός
σοβαρός
μέτριος
αστείος
σατυρικός
θρησκόληπτος
θρησκευόμενος
μέτριος
άθρησκος
άθεος
μυστικοπαθής
πολύ έμπιστος
μέτριος
κουτσομπόλης
εκβιαστής
 Οι καθηγητές  εκτός από τον μηνιαίο έλεγχο διαγωγής, θα δίνουν συχνές συμβουλές στους μαθητές: γίνε λίγο πιο θαρρετός, μην είσαι τόσο αυστηρός, μην τα παίρνεις τόσο σοβαρά, μην είσαι τόσο ευαίσθητος, δες το λίγο αστεία, κλπ.  Το ζητούμενο είναι να μειωθούν οι αντιθέσεις στο σχολείο , και στην κοινωνία. Δεν θα ζητάμε το τέλειο που δεν υπάρχει, και θα λευτερωθούμε από τα κόμπλεξ μας όλοι εμείς οι ‘μέτριοι’…

10 βαθμοί για την επίδοση  στα μαθήματα !
 Κακώς στα Γυμνάσια-Λύκεια έχουν βαθμολογία 0-20. Βαθμολογούν εικονικά, και σχεδόν ποτέ δεν βάζουν 3,5,7 , αλλά από 10 έως 20.  Πρέπει να αλλάξει η βαθμολογία και να γίνει σαν τις Ανώτατες Σχολές, από 0-10. Και αν θέλουν να είναι πιο ακριβείς, ας βάζουν και υποδιαιρέσεις, π.χ. : 7,1   ,   9,3.
 Ας μάθουν οι μαθητές να δέχονται την αλήθεια, δεν είναι κακό να πάρουν χαμηλό βαθμό, αντιθέτως είναι δείγμα πως θα πετύχουν στη ζωή τους!!!
 Και είναι και δείγμα πως ίσως πετύχουν και στις επιστήμες,  διότι οι καλύτεροι επιστήμονες ήταν μέτριοι στο σχολείο.  π.χ. ο Αϊνστάϊν, και πάμπολλοι άλλοι.


---Η λαϊκή μούσα έχει τον δικό της τρόπο να σχολιάζει τα κρατικά σχολεία.
Ένα γνωστό τραγούδι του Ζαμπέτα, ‘ο μαθητής’, λέει με ειρωνικό στυλ:
(…) Ο πιο καλός ο μαθητής, ήμουν εγώ στην τάξη
Κι οι δάσκαλοι με είχανε: ‘μη βρέξει και μη στάξει’
Πάντοτε στο τετράδιο, βαθμό έπαιρνα ‘δέκα’
Κι αν στη ζωή πήρα ‘μηδέν’, τα φταίει μια γυναίκα
Στον έλεγχο διαγωγή, είχα ‘κοσμιωτάτη’
Όμως οι συναναστροφές, μου βγάλανε το μάτι…


Βλέπουμε πως στο δημοτικό σχολείο ήταν ‘ο πιο καλός μαθητής’ και  με διαγωγή ‘κοσμιωτάτη’, αλλά στη ζωή πήρε ‘μηδέν’, αφού δεν τα πήγε καλά με τις γυναίκες!!! Ο Ζαμπέτας αποκλείεται να ήταν καλός μαθητής στο Γυμνάσιο-Λύκειο, αφού ήτανε ‘αλάνι’, είχε καπνίσει ‘λιβάδια’ χασίσι. Αλλά και ο Βαμβακάρης δεν υστερούσε στην καλή διαγωγή…, και το παραδέχεται ευθέως:
 Μ’ έστελνε η μανούλα μου σχολιό για να πηγαίνω
Και ‘γω τραβούσα στο βουνό, με μάγκες να φουμέρνω.
 Παρατηρούμε πως ο Μάρκος άρχισε το χασίσι σε σχολική-εφηβική ηλικία!! Ωστόσο και οι δύο αυτοί ανυπάκουοι μαθητές , έγιναν οι καλύτεροι αυτοδίδακτοι συνθέτες της Ελλάδος, αγαπητοί απ’ όλο το λαό, και πρότυπα για όλους τους μουσικούς…
 Αντιθέτως, κάποιος περηφανευόταν και έλεγε : έγινα επιστήμονας, και του είπε ένας αγράμματος: ‘επιστήμονας’ ‘έγινες’,  άνθρωπος δεν έγινες!!!
                                                 antoniosantonopouloskyparissia.blogspot.gr
Υστερόγραφο:
1.  Η διαγωγή των μαθητών πρέπει να παρακολουθείται και να αναγράφεται κάθε τρίμηνο, και συνολικά κάθε χρόνο. Μάλιστα πρέπει και ο ίδιος ο μαθητής να βαθμολογεί  -παράλληλα-  τον εαυτό του, και να παραδέχεται τα λάθη του.
2.  Το να διαπαιδαγωγήσεις τους μαθητές είναι δέκα φορές πιο εύκολο από το να τους μάθεις γνώσεις. Γίνεται μέσα σε λίγες μέρες, αρκεί  να υπάρχουν οι ανάλογοι καθηγητές. Θα χρειαστεί, όμως -πρώτα- να γίνει σε αυτούς ένα ολιγοήμερο σεμινάριο.
3.  Ο Κανονισμός λειτουργίας των Σχολείων είναι από πολλές πλευρές αντιπαιδαγωγικός,  Έχει υποχρεωτική την παρουσία, υποχρεωτική πρωινή δημόσια προσευχή (!), και υποχρεωτικό μάθημα των θρησκευτικών (!!).  Πολλά παιδιά , πριν λίγα χρόνια ‘έφαγαν’ αποβολή μόνο και αν έλεγαν πως ίσως δεν υπάρχει θεός.(!).
4. Παρόμοια με την σχολική παιδαγωγική είναι και η συμβουλευτική ψυχολογία ενηλίκων. Πάς στον ψυχολόγο, και αντί να σου λέει πολλά-πολλά, σου λέει απλά πράγματα: πονηρέψου λίγο, βάλε λίγο νερό στο κρασί σου, γίνε λίγο πιο ‘αριστερός’, γίνε λίγο πιο ‘δεξιός’, λίγο πιο εργατικός, λίγο πιο τεμπέλης, κλπ. κλπ.,  όλα από λίγο, μήπως και βρούμε -επιτέλους – λίγο – το πολυπόθητον μέτρον…

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη