ΤΟ ΘΕΜΑ: ο θεός δεν θέλει αγάπη. Είναι αγάπη!

Υπάρχει ένα κείμενο στην  Αγία Γραφή που είναι ανώτερο ακόμα κι από τα λόγια του ίδιου του Χριστού!!! Δεν περιλαμβάνεται στα 4 Ευαγγέλια!. Δεν το είπε ο Χριστός!. Δεν το γνωρίζει σχεδόν κανείς!!!.
  Πρόκειται για την Α Επιστολή του Ιωάννη. Δηλαδή είναι ένα ‘γράμμα’ που έστειλε ο Ιωάννης προφανώς μετά το θάνατο του Χριστού, εξηγώντας στους φίλους του την θεωρία της αγάπης. Είναι μόλις 3-4 σελίδες, διαβάζεται πολύ εύκολα και όλο μιλάει για την αγάπη ως έννοια και ως πράξη. Δικαίως ο Ιωάννης ονομάστηκε ο ευαγγελιστής της αγάπης και ο μαθητής της αγάπης.
  Σε μερικά σημεία της η επιστολή αυτή σοκάρει. Σίγουρα δεν την έχουν μελετήσει οι θεολόγοι ,  διότι  θα  πάθαιναν σοκ  καθώς  φ α ί ν ε τ α ι   ν α   δ ι δ ά σ κ ε ι  τ η ν  α θ ε ΐ α !!!   Μας λέει πως:  ο Θεός είναι αγάπη. Ο  θεός μας αγαπά, αλλά δεν έχει ανάγκη να τον αγαπάμε.   Κανείς ποτέ δεν είδε το Θεό!  
 Και υπονοεί πως: --- Πρέπει να αγαπάμε μόνο τους ανθρώπους, όχι το θεό! Δεν υπάρχει ‘θεός’!!  Μόνο η αγάπη, (όση υπάρχει)!!!


 Αλλά ας ερευνήσουμε τα πράγματα αν είναι όπως τα λέμε, ή όχι. Ας οργανώσουμε νοηματικώς την κάπως ‘ασύντακτη’ αυτή επιστολή του αγαπησιάρη Ιωάννη.
  
      Ο θεός είναι φως, η αγάπη είναι φως , άρα ο θεός είναι αγάπη. -


--- ο Θεός είναι φως και δεν υπάρχει καθόλου σκοτάδι σ’ αυτόν. 1 : 5  
---Όποιος λέει ότι είναι ‘στο φως’, και όμως μισεί τον αδελφό του, βρίσκεται ακόμη στο σκοτάδι. Όποιος αγαπά τον αδελφό του μένει στο φως και δεν υπάρχει τίποτε να τον σκανδαλίσει..    2: 9-10
---Αγαπητοί μου, ας αγαπάμε ο ένας τον άλλο, γιατί η αγάπη είναι εκ του Θεού, και όποιος αγαπά έχει γεννηθεί από τον Θεό και γνωρίζει τον Θεό.  4:7
--- Όποιος δεν αγαπά, δεν γνώρισε τον  Θεό,  γιατί  ο Θεός είναι αγάπη.  4:8
---Αυτή είναι η εντολή που ακούσατε εξ αρχής, να αγαπάμε ο ένας τον άλλο . 3: 11
---Αν αγαπάμε ο ένας τον άλλο, ο Θεός μένει μέσα μας, και η αγάπη του έχει γίνει τέλεια μέσα μας.4:12  Ο Θεός είναι αγάπη, και όποιος ‘μένει’ στην αγάπη, ‘μένει’ στο Θεό, και ο Θεός μένει μέσα του.  4:21


Σχόλια: Πολύ απλός συλλογισμός: φως-θεός-αγάπη ταυτίζονται. Ας αγαπάμε ο ένας τον άλλο για να είναι μέσα μας ο Θεός!!!


   ο Θεός  δεν θέλει αγάπη από μας, αλλά να αγαπάμε τους συνανθρώπους !!!


--- Εκεί βρίσκεται η αγάπη: όχι ότι εμείς αγαπήσαμε το θεό ,αλλά ότι αυτός μας αγάπησε και έστειλε τον υιό του για να εξιλεωθούμε από τις αμαρτίες μας. 4: 10
---Αγαπητοί, αν ο Θεός μας αγάπησε τόσο, και εμείς οφείλουμε να αγαπάμε ο ένας τον άλλο.   Κανείς ποτέ δεν είδε τον θεό. 4:11-12
  Αν πει κανείς ‘αγαπώ τον θεόν’, αλλά μισεί τον αδελφό του,  είναι ψεύτης. Γιατί αυτός που δεν αγαπά τον αδελφό του τον οποίο βλέπει, πώς μπορεί να αγαπά τον Θεόν που δεν τον έχει δεί? Αυτή την εντολή έχουμε απ’ αυτόν: όποιος αγαπά τον θεό, να αγαπά και τον αδελφό του. 4:20-21
---Γιατί αυτό είναι το να αγαπάς το Θεό : να τηρούμε τις εντολές του. 5: 3


Περίληψη : Ο θεός μας αγαπά, δεν έχει αυτός ανάγκη αγάπης από μας!!!, θέλει μόνο να αγαπάμε τους άλλους. Κατάλαβε όμως ο Ιωάννης, πως ίσως παρεξηγηθεί που μας είπε έμμεσα να μην αγαπάμε το θεό, και συμπληρώνει: όποιος ‘τυχόν’  ‘αγαπά’ το θεό, να μη μένει σ αυτό.., να αγαπά και τον αδελφό του.
                           Αγάπη = καλά έργα, όχι προσευχές!!!  
--- Αν έχει κάποιος τα πλούτη του κόσμου, και βλέπει τον αδελφό του να έχει ανάγκη αλλά δεν τον σπλαχνιστεί, πώς είναι δυνατό αυτός να έχει αγάπη Θεού? 3:17
--Παιδιά μου, να  μην αγαπάμε με τη σκέψη,  ούτε με τα λόγια,  αλλά με αληθινά έργα. 3:18
--- Όποιος  λέει ότι ‘τον γνώρισα’, (ενν. το Χριστό)  αλλά δεν τηρεί τις εντολές του, είναι ψεύτης και δεν υπάρχει μέσα του αλήθεια. Όποιος, όμως, τηρεί το λόγο του, έχει στ’ αλήθεια μέσα του τέλεια την αγάπη του Θεού. (…) Όποιος λέει ότι είναι ‘μαζί του’, οφείλει να ζει όπως έζησε και εκείνος. 2: 4-6


Με άλλα λόγια:  όπως δεν χρειάζεται να αγαπάμε ή να λατρεύουμε το Θεό, παρομοίως δεν πρέπει να αγαπάμε τους ανθρώπους με τη σκέψη, με την ‘αγάπη’, ούτε καν με λόγια αγάπης, αλλά με αληθινά έργα!!!  Πλούσιος και καλός δεν υπάρχει, γιατί αν είχε αγάπη θα βόηθαγε τους φτωχούς.
Πρέπει να  τηρούμε τις εντολές του Χριστού και  να του μοιάσουμε  ως προς τα έργα του!!! Μπορούμε και μόνοι μας να καταλάβουμε πως αφού δεν χρειάζεται να αγαπάμε το Θεό, ακόμα περισσότερο δεν πρέπει να λατρεύουμε το Χριστό, απλώς  πρέπει να τηρούμε τις εντολές του.


              Αντίθετο της αγάπης δεν είναι η κακία, αλλά είναι ο φόβος!!!
---Φόβος δεν υπάρχει στην αγάπη, αλλά η τέλεια αγάπη διώχνει τον φόβο, διότι ο φόβος περιέχει τιμωρία. Κι όποιος φοβάται, δεν έχει φτάσει στην τέλεια αγάπη. 4:18
Σχόλια: Όλοι ξέρουμε πως το αντίθετο της  αγάπης είναι η κακία. Ή το πολύ-πολύ να είναι η ζήλεια, που είναι κάπως διαφορετική έννοια. Ο Ιωάννης εδώ, όμως μας λέει πω το αντίθετο της αγάπης είναι ο φόβος, διότι όποιος έχει πραγματική αγάπη ,-αν το πιστεύει αυτό που κάνει- τότε δεν φοβάται!!! Πρόκειται για μεγάλη φιλοσοφική και ψυχολογική αλήθεια. Ο Ιωάννης χωρίζει τους ανθρώπους σε καλούς και φοβισμένους! Η άποψη αυτή είναι αντίθετη με την επίσημη θρησκεία που φοβερίζει τους υπάκουους πιστούς με την κόλαση, ώστε να τους πιέσει να γίνουν ‘καλοί’.


           είμαστε  ‘παιδιά του Θεού’,  και θα γίνουμε όμοιοι με αυτόν ???!!!  
---Δέστε πόσο μεγάλη αγάπη μας έδωσε ο Πατέρας, ώστε να ονομαστούμε παιδιά του Θεού.  Αγαπητοί, τώρα είμαστε παιδιά του θεού, αλλά δεν έχει φανερωθεί ακόμα τι θα γίνουμε στο μέλλον. Γνωρίζουμε όμως ότι όταν φανερωθεί, θα είμαστε όμοιοι με αυτόν, γιατί θα τον δούμε όπως πραγματικά είναι. Κι όποιος έχει αυτή την ελπίδα σ’ αυτόν, εξαγνίζεται, όπως κι εκείνος είναι αγνός (άγιος). 3: 1-3
Σχόλια: δεν ξέρουμε τι εννοεί όταν λέει πως ‘όταν φανερωθεί θα είμαστε όμοιοι με αυτόν’. Αλλά ό,τι και να εννοεί, -τον ‘Θεό’ ή τον Χριστό-, αυτό που λέει είναι πολύ ‘προχωρημένο’ και αντίθετο με την επίσημη άποψη της Θρησκείας.

                   τ ο  ν ό η μ α   τ η ς    ε π ι σ τ ο λ ή ς   με λίγα λόγια
Ο θεός είναι αγάπη, και αυτό που οφείλουμε να κάνουμε είναι απλώς να αγαπάμε με πράξεις τους συνανθρώπους μας. Ο θεός δεν θέλει αγάπη από εμάς, αυτός δίνει αγάπη σε  μας. Κανείς ποτέ δεν είδε το Θεό, είναι μέσα μας αν έχουμε αγάπη.  


Να εκδοθεί αυτόνομη
Η πρώτη επιστολή του Ιωάννη, απαιτεί να εκδοθεί αυτόνομα, σε μικρό βιβλιαράκι τσέπης – σε μετάφραση ή και σε αρχαίο κείμενο, και με σχόλια, ώστε να γίνει προσιτή στον πολύ κόσμο. Θα ονομαστεί  : το 5ο ευαγγελιο…
Είναι μια καινοτόμος ιδέα , και θα εκτυπωθούν εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως.
 
Ο ‘Έλληνας’ Νίτσε άξιος  μαθητής του Χριστού!
Ο Γερμανός Φιλόσοφος Νίτσε, όσο ζούσε δεν έλαβε μεγάλη φήμη, ίσως επειδή ήταν πολύ μπροστά απ την εποχή του. Αργότερα ο ψυχασθενής Χίτλερ διέστρεψε την θεωρία του με τραγικά αποτελέσματα, όπως ακριβώς και ο Παύλος διέστρεψε το νόημα του Χριστιανισμού. Αυτήν την παράλλαξη του αληθινού χριστιανισμού σχολιάζει  ο Νίτσε στο βιβλίο του: ‘Θέληση για δύναμη’  
 Κακώς θεωρούν μερικοί τον Νίτσε ως άθεο, ήταν τόσο άθεος όσο κι ο Χριστός. Είχε πει για τον Χριστό πως: «μόνο ένας υπήρξε χριστιανός, αυτός που πέθανε στο σταυρό.»
 Στη σύγχρονη εποχή  ο Νίτσε βρίσκει επιτέλους την δικαίωση του, ειδικά  στους Έλληνες για τους οποίους μιλά με τα πιό κολακευτικά λόγια. Σε κάθε σελίδα των βιβλίων του υπάρχει πηγαίο αρχαίο ελληνικό πνεύμα...
 Αλλά ας δούμε τι λέει ο Νίτσε για τον παράδεισο και τη βασιλεία των ουρανών.
 Η ‘βασιλεία των ουρανών’ είναι μια κατάσταση καρδιάς, όχι κάτι που έρχεται ‘επί γής’ ή ‘μετά θάνατον’    Το ίδιο ακριβώς είπε και ο Χριστός: η βασιλεία των ουρανών ευρίσκεται εντός ημών.
Και ας δούμε τι λέει για την αγάπη. Είναι σαν να μιλάει ο ίδιος ο Ευαγγελιστής Ιωάννης : Η αλήθεια είναι ότι αγαπάμε τη ζωή, όχι γιατί είμαστε συνηθισμένοι σε αυτήν, αλλά γιατί είμαστε συνηθισμένοι στην αγάπη!
 Μπράβο σας αξιότιμε κ. Νίτσε. Είστε  πιο Έλληνας κι απ τους Έλληνες, και  πιο Χριστιανός κι από ιερωμένους. [Ο πατέρας του Νίτσε ήτανε πάστορας-παπάς και η πέρασε τα παιδικά του χρόνια σε πολύ συντηρητική οικογένεια. Αυτό υπήρξε η αιτία που αργότερα έγινε ‘αντάρτης’ και έγραψε όσα έγραψε...]
  ΑΝΤΩΝΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ
υστερόγραφα:
1. --Το ύφος της  επιστολής είναι συναισθηματικώς φορτισμένο, ξεκινά δυσνόητα, έχει ατέλειες στη δομή και κάνει αρκετές επαναλήψεις. Θα χρειαστεί να την διαβάσουμε αρκετές φορές για να μπούμε στο νόημα..
 Τελειώνει  κάπως παράξενα. Λέει : Παιδιά, φυλάξτε τους εαυτούς σας από τα είδωλα.   Τι να σημαίνει αυτό.? Τι να εννοεί ως ‘είδωλα’? Αν κρίνουμε από το όλο ύφος της επιστολής , μάλλον εννοεί: μην πηγαίνετε σε ναούς, μην προσκυνάτε αγάλματα-εικόνες κλπ, μην είστε τυπολάτρες. Να έχετε άδολη αγνή έμπρακτη αγάπη.
2. --Το ότι δεν χρειάζεται να λατρεύουμε φανερά το θεό, αλλά να κάνουμε καλές πράξεις στους ανθρώπους, το λέει –βεβαίως- και ο Χριστός.   κατά Ματθαίον:6:1-6  
3. --Η δύναμη της αγάπης φάνηκε πεντακάθαρα στις μέρες μας και μάλιστα με έναν αρκετά παράδοξο τρόπο. Μέσα σε λίγες μέρες άλλαξε η κοινή γνώμη στο θέμα των ομοφυλοφίλων που είχαν κάνει ‘σημαία’ την μεταξύ τους αγάπη, έστω κι αν είναι όχι μόνο χριστιανική αλλά και σεξουαλική και μάλιστα αποκλίνουσα από το σύνηθες. Οι μισοί ιεράρχες και οι μισοί πολιτικοί άλλαξαν κι αυτοί γνώμη, έστω κι αν έκαναν την ανάγκη φιλοτιμία. , για να μη χάσουν οπαδούς.  Φοβήθηκαν να μην φανούν κακοί... Να η δύναμη της αγάπης!
4. --ας μας επιτραπεί να κάνουμε ένα σχόλιο στην επιστολή του Ιωάννη. Ωραία τα λέει, αλλά αν οι άλλοι είναι κακοί πώς θα αμυνθούμε?, μόνο με ‘αγάπη’???.
  Εδώ ταιριάζει ‘γάντι’ ένα δημοφιλές ελληνικό τραγούδι που αναφέρεται σε έναν άλλο Ιωάννη που έμοιαζε πολύ με τον Ευαγγελιστή: ( Γκάτσος-Ξαρχάκος- Ξυλούρης)                              
                             Μπάρμπα Γιάννη Μακρυγιάννη
Δεν μας τά ‘γραψες σωστά
 Το φιλότιμο δε φτάνει
Για να πάει κανείς μπροστά
(χρειάζεται και μαύρο γιαταγάνι…)
Share on Google Plus

About kyparissiotis