google.com, pub-4409140963597879, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ΔΕΚΑΛΟΓΟΣ ΑΛΛΑΓΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΔΕΚΑΛΟΓΟΣ ΑΛΛΑΓΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Δέκα φλέγοντα ζητήματα, μεταξύ των οποίων είναι η αλλαγή του συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και ο εξορθολογισμός τμημάτων πανεπιστημίων και ΤΕΙ, περιλαμβάνει η ατζέντα του εθνικού διαλόγου για την Παιδεία ο οποίος θα ολοκληρωθεί τον Απρίλιο, ώστε οι αποφάσεις που θα ληφθούν να τεθούν σε εφαρμογή από την επόμενη σχολική χρονιά.

«Δεν επιδιώκουμε κι αυτός ο διάλογος να επικεντρωθεί στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αντιθέτως, θα ακολουθήσουμε τη λογική σειρά: από την προσχολική ηλικία έως και την τριτοβάθμια εκπαίδευση» τόνισε ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης κατά τη χθεσινή, πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία, καθορίζοντας τις εξής προτεραιότητες:

1. καθιέρωση 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένης της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής

2. αναμόρφωση της ειδικής αγωγής μέσω του συστήματος της συνεκπαίδευσης

3. καθιέρωση του ολοήμερου δημοτικού σχολείου παντού,

4. αλλαγή της δομής του Λυκείου και της συνακόλουθης πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση,

5. αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου,

6. αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα και στο περιεχόμενο σπουδών του γενικού και του επαγγελματικού λυκείου,

7. νέο στρατηγικό σχεδιασμό της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης,

8. τολμηρό ανασχεδιασμό πανεπιστημίων, σχολών και τμημάτων,

9. δημοκρατική ρύθμιση των μεταπτυχιακών σπουδών

10. διορισμοί χιλιάδων εκπαιδευτικών από την επόμενη σχολική χρονιά.
«Έχουμε συνείδηση ότι μιας τέτοιας έκτασης μεταρρύθμιση χρειάζεται χρόνο, πόρους και σχεδιασμό. Χρειάζεται διακομματική συνεννόηση και κοινωνική συναίνεση. Γι΄ αυτό η μεταρρύθμιση δεν εξαντλείται σε ένα-δυο χρόνια, ούτε σε μια τετραετία. Είναι έργο πνοής», δήλωσε ο κ. Φίλης.

Την ανάγκη απελευθέρωσης του Λυκείου από το «ζυγό» των εξετάσεων για το Πανεπιστήμιο τόνισε, από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Επιτροπής Διαλόγου, Αντώνης Λιάκος. 
«Ως αποτέλεσμα της υποταγής του συστήματος στις εξετάσεις, δεν είναι μόνο η απονέκρωση μιας ολόκληρης εκπαιδευτικής βαθμίδας, αλλά επίσης να μεταφέρεται προς τις άλλες βαθμίδες αυτή η πίεση, με παραλυτικά αποτελέσματα» επισήμανε, θέτοντας ως προτεραιότητα τη ριζική αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών στο δημοτικό και στο Λύκειο. 
«Σήμερα, οι καθηγητές είναι ηρωϊκά αυτοδίδακτοι και συχνά διδάσκουν μαθήματα που ουδέποτε διδάχτηκαν στο πανεπιστήμιο. Πάνω από 100 ειδικότητες συνωστίζονται στα αναλυτικά προγράμματα» σημείωσε.
Ο ίδιος δε, έκανε λόγο για «χαώδη» κατάσταση σήμερα στην ανώτατη εκπαίδευση, υπογραμμίζοντας ότι θα πρέπει να υπάρξει ένας εξορθολογισμός τμημάτων -σχολών και πανεπιστημίων.

Post a Comment

أحدث أقدم