google.com, pub-4409140963597879, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ΤΟ ΘΕΜΑ: για τα τροχαία φταίει 90% η ταχύτητα!!!

ΤΟ ΘΕΜΑ: για τα τροχαία φταίει 90% η ταχύτητα!!!

 
 Τι σημαίνουν τόσα   ε ι κ ο ν ο σ τ ά σ ι α, σαν εκκλησάκια σε μικρογραφία, που βλέπεις κάθε 500 μέτρα στους εθνικούς δρόμους?  Μήπως οι Έλληνες είναι τόσο θρησκόληπτοι?
   Όχι, απλώς ε κ ε ί   έ γ ι ν ε   έ ν α   δ υ σ τ ύ χ η μ α, ένα τρακάρισμα, και κάποιος σκοτώθηκε ή έμεινε βαριά τραυματίας ή σώθηκε από θαύμα, και έφτιαξαν εκεί ένα εικονοστάσι για να θυμούνται το συμβάν.
 Όμως δεν αντιδρούν σωστά. Το θέμα δεν είναι να θυμούνται το δυστύχημα, αλλά το θέμα είναι να μειωθούν στο ελάχιστο και  να ‘πάψουν’ τα τροχαία δυστυχήματα.


 Κάθε χρόνο σκοτώνεται στην Ελλάδα μια πόλη 4.000 κατοίκων!!! Πάνω από 10 νεκροί κάθε μέρα!. Και άλλοι τόσοι βαριά τραυματίες… Είμαστε σε διαρκή αυτοκινητιστικό πόλεμο .  Τις 3 τελευταίες δεκαετίες έχουν σκοτωθεί στην άσφαλτο, όσοι και στην δεκαετία του τελευταίου πόλεμου και εμφυλίου. Τότε, τουλάχιστον, αγωνίζονταν για την άμυνα και για την ιδεολογία τους, ήταν ήρωες. Σήμερα σκοτώνονται χιλιάδες αθώοι , επειδή απλώς οι οδηγοί τρέχουν σαν τρελοί…
 Και δεν φτάνει που σκοτώνονται άδικα πολλοί άνθρωποι, αλλά λόγω μεγάλης ταχύτητας σκοτώνουμε με τα οχήματα χιλιάδες γατιά και σκυλιά, αλλά και σκαντζόχοιρους και χελώνες που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν ...
 Και ενώ γίνονται καθημερινά τόσα εγκλήματα στους δρόμους, κανείς δεν δικάζεται, ούτε φυλακίζεται, απλώς η ασφαλιστική εταιρεία αποζημιώνει τους συγγενείς του πεθαμένου. Κι αυτοί οι βλάκες δέχονται αυτά τα λεφτά, ενώ θα έπρεπε να έκαναν εκστρατεία για να πάψουν τα τροχαία δυστυχήματα…


 Αλλά ας δούμε τι λέει η στατιστική:   
---Ειδικά στα μηχανάκια, τα δυστυχήματα τα κάνουν 95% άντρες οδηγοί. Τα θύματα είναι κυρίως άντρες σε ποσοστό 80%, είναι η πιο βασική αιτία για τη λειψανδρία.
---Τα πιο πολλά δυστυχήματα τα κάνουν ηλικίες 18-30, κυρίως άντρες, νύχτα, και σε  μεγάλες γιορτές ,σαββατοκύριακα ,κλπ., μετά από διασκέδαση.


 Η επίσημη έρευνα της Αστυνομίας λέει πως για τις συγκρούσεις φταίνε πολλά: παράνομο προσπέρασμα, ολισθηρό οδόστρωμα, παράβαση STOP, η υπερβολική ταχύτητα, οι κακοί δρόμοι, η επήρεια αλκοόλ και άλλων ουσιών,κλπ.
 Οι κάθε οδηγός λέει τα δικά του ψέματα: δεν φταίω εγώ, αλλά όλοι οι άλλοι . Φταίει ο άλλος οδηγός, φταίει το όχημα, φταίει ο κακός δρόμος. Αλλά πώς μπορεί να φταίει ο δρόμος? Ο οδηγός πρέπει να πάει ανάλογα με το δρόμο .


 Όλοι τους, αστυνομία και οδηγοί κάνουν  Λ Α Θ Ο Σ!  Η βασική αιτία για τα δυστυχήματα είναι η ταχύτητα .  –Όλοι τρέχουν σχεδόν διπλάσια ταχύτητα απ’ όση ορίζουν τα σήματα.  Αν έτρεχαν 10-20 χιλιόμετρα λιγότερο -κατά μέσο όρο-, θα γίνονταν τα μισά ατυχήματα. Κι αν ακολουθούσαν ακριβώς τα σήματα της τροχαίας, δεν θα γινόταν κανένα ατύχημα. Αν χτυπήσουν μετωπική σύγκρουση 2 οχήματα που τρέχουν 50 χιλιόμετρα, είναι σαν να πέφτεις επάνω σε έναν τοίχο με 100 χιλιόμετρα.
  Οι πεζοί που τρέχουν με 5 χιλιόμετρα την ώρα, και τα ποδήλατα που τρέχουν με 10-15 ποτέ δεν έκαναν κανένα ατύχημα. Όλοι περπατώντας έχει τύχει να πέσουμε επάνω σε άνθρωπο , αλλά δεν πάθαμε τίποτα. Το ίδιο και 2 ποδήλατα, αν τρακάρουν δεν γίνεται δυστύχημα.


------Το συμπέρασμα είναι πως οι Έλληνες είναι μεν ικανότατοι οδηγοί, αλλά πολύ θερμόαιμοι, και τους αρέσει να κινδυνεύουν. Τελικώς, μόνο οι μισοί οδηγοί οδηγούν ασφαλώς, και πρέπει να πάρουν το δίπλωμα απ τους άλλους μισούς.


ψυχανάλυση των δυστυχημάτων
--τα πιο πολλά δυστυχήματα –παγκοσμίως- γίνονται  στην Ελλάδα. Φταίει το πολύ καλό κλίμα και η πολλή ενέργεια η οποία διοχετεύεται με λάθος τρόπο.
 --Για όλα αυτά φταίει το πάθος για ταχύτητα, για να βγείς ‘πρώτος’, η  ορμόνη αδρεναλίνη που εκκρίνεται στα επινεφρίδια, και η αντρική ορμόνη τεστοστερόνη που εκκρίνεται στους όρχεις. Οι γυναίκες –που δεν έχουν όρχεις- τρέχουν τη μισή ταχύτητα από τους άντρες, και κάνουν μόνο το 10% των δυστυχημάτων.
 Φταίνε όλοι αυτοί που βάζουν το ‘μικρόβιο’ στα αγοράκια, ήδη από νηπιακή ηλικία. Τους παίρνουν αυτοκινητάκια και μπιστόλια, τους βάζουν στην τηλεόραση σκηνές βίας και ταχύτητας οχημάτων, κι αυτά που θέλουν να μοιάσουν στους μεγάλους, έχουν όνειρο να γίνουν οδηγοί ταχύτητας και αεροπόροι…
  Οι περισσότεροι άντρες οδηγοί είναι κομπλεξικοί και φαίνεται αυτό καθαρά που χαλούν επίτηδες τις εξατμίσεις για να κάνουν θόρυβο!...


 Υπάρχει ένα απίστευτα αυθεντικό πασίγνωστο ελληνικό τζάζ-ροκ-μπλουζ τραγούδι: ‘ο κουρσάρος’, του  Βασίλη Παπακωνσταντίνου. Οι στίχοι είναι του λογοτέχνη Παύλου Μάτεση, και η απόλυτα ταιριασμένη μουσική είναι του ροκά Λάκη Παπαδόπουλου. Έχει διάρκεια 5 λεπτά, έχει 2 λεπτά σόλο μουσική!. Είναι το πιο γνωστό σουξέ του Βασίλη, όλοι το έχουμε ακούσει εκατοντάδες φορές, όλοι το έχουμε σιγοψιθυρίσει, και έχουμε λικνιστεί από το ρυθμό του, αλλά κανείς δεν έχει προσέξει ακριβώς τα λόγια.  
 Ας κάνουμε λογοτεχνική ανάλυση στο ποίημα, ας δούμε τους πιο σημαντικούς στίχους:     στα δεκαοχτώ σου ‘έσπασες’ τα φρένα
                 ταξιδεύεις για ταξίδια ‘άλλα’
                 κυκλοφοράς μονάχα ‘φτιαγμένος’
                 ο κόσμος όλος ‘χίλια κυβικά’(…)
                 έχεις τη ζωή σου στη σέλα σου γραμμένη
                 για κάποιο φόνο είσαι γεννημένος (…)
                 μονάχος χάραμα στη λεωφόρο
                 και περιμένεις ασθενοφόρο
                 από τις τρείς και δέκα σκοτωμένος….
                 πλάι στα 1000 κυβικά σου…
Δυστυχώς έχει γίνει μια μεγάλη παρανόηση, η οποία είναι υπεύθυνη για πολλές δεκάδες δυστυχήματα και θανάτους.  Οι στίχοι μιλάνε καθαρά για κάποιον που οδηγεί ‘χιλιάρα’ μηχανή, ‘φτιαγμένος’ από ναρκωτικά,  τρέχει στη λεωφόρο και σκοτώνεται. Ίσως να σκότωσε και κάποιον, άλλωστε είναι για κάποιο φόνο γεννημένος!!!  
 Όμως η ωραία επική και μελωδική μουσική, και η κυματιστή φωνή του Βασίλη, προσδίδουν έναν  ηρωισμό, σαν να υμνούν την πράξη. Όταν ο Παπακωνσταντίνου ουρλιάζει, εσύ ανατριχιάζεις, κατά βάθος θα ήθελες και συ να πεθάνεις έτσι ένδοξα… Φαίνεται υπερβολικό, αλλά το τραγούδι αυτό έχει γίνει η  α ι τ ί α   γ ι α    δ ε κ ά δ ε ς   θ α ν ά τ ο υ ς, διότι ο ηλίθιος νεοέλληνας βλέπει το τρέξιμο με τη μεγάλη μηχανή ‘για μόδα’, για ‘μαγκιά’.
 Ας δούμε και άλλους 5 στίχους, μικρής ποιητικής αξίας, που προδίδουν το χάος που υπήρχε στο μυαλό του ποιητή, αλλά και του σκοτωμένου μηχανόβιου:
                 Από παρέες τριγυρισμένος
                 δεν τους φοβάσαι, δεν σ’ αγαπούν
                 Και η ζωή να περνάει λαθραία
                 μα εσύ φοβάσαι να κοιμηθείς
                 και τα ταξίδι ξαναρχίζεις.


   Σε όσους φαίνεται υπερβολικό πως το τραγούδι αυτό φταίει για δεκάδες τρακαρίσματα, ας αναφέρουμε ένα πραγματικό συμβάν που δεν είναι το μοναδικό:
--πριν από χρόνια είχε γίνει ένα δυστύχημα με μηχανάκι, και στην κηδεία του νεαρού προπορεύονταν δεκάδες μηχανάκια οι φίλοι του με τα μηχανάκια τους. Έκαναν θόρυβο σαν τα πιστολίδια που ρίχνουν στον αέρα όταν πεθαίνει ήρωας. Σαν να ήταν ήρωας άδικα χαμένος, σαν να ορκίζονταν κι αυτοί πως θα συνεχίσουν να τρέχουν για να πάρουν εκδίκηση… Και βεβαίως τα τρακαρίσματα συνεχίστηκαν και συνεχίζονται…


 Ψυχασθενείς κομπλεξικοί  έλληνες! Που έχουν μπερδέψει το καβάλημα του αλόγου (που είναι ιερό ζώο υψηλής νοημοσύνης), με μια σκοτώστρα σιδερένια μηχανή! Και έχουν μπερδέψει το καβάλημα της μηχανής, με το ‘καβάλημα’ της γυναίκας! Άλλωστε η ταχύτητα εκκρίνει αδρεναλίνη, η ίδια ουσία που εκκρίνεται όταν κάνεις έρωτα… Ας βρουν άλλο τρόπο να απολαμβάνουν την αδρεναλίνη, όχι τα μηχανάκια.


                            Αλλά ας πάμε στο τι πρέπει να γίνει:


1. –πρέπει να περνάνε ΚΤΕΟ και οι οδηγοί: Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου  Ο δ η γ ώ ν.  
Μια φορά κάθε χρόνο να πηγαίνουν στην τροχαία για τεστ-έλεγχο γνώσεων,  ικανότητας και συμπεριφοράς, Η τροχαία να δίνει συμβουλές επί του δρόμου στους οδηγούς , να κάνει επιτόπιο μικρό έλεγχο στους οδηγούς και στα οχήματα:  φώτα, καθρέφτες, φρένα, θόρυβος εξάτμισης, καπνός, κλπ..  Και να παίρνει το δίπλωμα και να στέλνει στο ΚΤΕΟ Οδηγών, όσους δεν οδηγούν σωστά, ή τρέχουν μεθυσμένοι, ή έχουν δυνατά μεγάφωνα.


2 .  Το πρώτο δίπλωμα για νέους 20-30, να δίνεται πολύ δύσκολα, γιατί αυτοί κάνουν τα περισσότερα δυστυχήματα. Να τους κάνουν ειδικές νουθεσίες, και να τους στέλνουν να περνάνε από τους θαλάμους του ΚΑΤ, πριν πάρουν το δίπλωμα.  
 Ειδικός έλεγχος και σε άλλες ομάδες κακών οδηγών: πρώην κατάδικοι, πρώην τρελοί, γέροντες άνω των 60 χρόνων.


3 . --Πρέπει να αλλάξει το βιβλίο με τα σήματα, το σημερινό έχει πολλά λάθη και απέχει απ την πραγματικότητα.  Τα βασικά σήματα πρέπει να είναι το πολύ 15-20 και να τηρούνται από όλους.


4.  Νέος τρόπος εκπαίδευσης οδηγών. Να μπορεί ένας έμπειρος οδηγός να μαθαίνει οδήγηση Ι.Χ. δωρεάν σε έναν νεώτερο αρχάριο, σε έναν έρημο δρόμο. Να καταργηθεί το μονοπώλιο των Δασκάλων Οδήγησης . Οι καλύτεροι οδηγοί έμαθαν από μόνοι τους... Οι κακοί οδηγοί δεν μαθαίνουν ποτέ.


5 . --Η σήμανση των δρόμων έχει πολλά λάθη, είναι ένας λόγος που οι οδηγοί δεν τους δίνουν σημασία. Κακώς η σήμανση πέρασε στην αρμοδιότητα των Δήμων. Πρέπει να ξαναγυρίσει στην Τροχαία.
  --Πρέπει να γίνει νέα σωστή σήμανση σε όλους τους δρόμους. Να είναι ακριβής και αυστηρή στα όρια ταχύτητας, να μπουν πολλές διαβάσεις πεζών.  Το σήμα του STOP να είναι κόκκινο στο οκταγωνικό περίγυρο ώστε να φαίνεται καθαρά από τα διπλανούς δρόμους.
--να βάλουν πριν από κάθε επικίνδυνη στροφή ένα στραπατσαρισμένο αυτοκίνητο, για να κόβει ταχύτητα ο οδηγός. Είναι πολύ πιο καλύτερο από το εικονοστάσι.


6 . --Δεν πρέπει να είναι παράνομο αν ο οδηγός έχει πιεί 2 ποτά, αρκεί αυτός να μην τρέχει. Το πρόβλημα δεν είναι το λίγο αλκοόλ αλλά η ταχύτητα. Υπάρχουν και μεθυσμένοι που οδηγάνε πολύ καλά. Δεν είναι παρανομία αν κάποιος δεν έχει το δίπλωμα επάνω του, αλλά αν τρέχει πολύ. Δεν πρέπει να είναι μεγάλο το πρόστιμο αν δεν φοράς ζώνη, αλλά μόνο αν τρέχεις πολύ. Όταν πηγαίνουμε με πολύ μικρές ταχύτητες, εντός μικρών πόλεων και χωριών, δεν είναι ανάγκη να φοράμε κράνος ή ζώνη. Όταν τρέχουμε σε εθνικό δρόμο πρέπει να φοράμε, από μόνοι μας, όχι από το φόβο μήπως μας γράψει η Τροχαία.


7. Να αλλάξει ο νόμος για τις ασφάλειες αυτοκινήτων. Σήμερα ο νόμος μας παρωθεί να τρέχουμε, και αν τρακάρουμε κάποιον του ‘κάνουμε δήλωση’ , δεν τιμωρείται καθόλου ο κακός οδηγός, και τα πληρώνει όλα  η ασφάλεια!…  
 Πρέπει να μειωθούν στο μισό τα χρήματα που πληρώνουμε για την ασφάλιση, και σε περίπτωση ατυχήματος να πληρώνει για τις φθορές και ο οδηγός που φταίει, και να φυλακίζεται επίσης ολιγοήμερη κράτηση μη εξαγοράσιμη. Να θεωρείται το τροχαίο δυστύχημα κανονικό έγκλημα από αμέλεια.


8 . –Τα Φαρμακεία , οι Ιατροί ,και τα Ψυχιατρεία να ενημερώνουν την Τροχαία, ώστε να αφαιρέσει το δίπλωμα από όσους πίνουν βαριά  χάπια … Είναι τρελό να οδηγούν οι τρελοί και οι βαριά άρρωστοι.


9 . --Επειδή  όμως, το κράτος αδιαφορεί να  εφαρμόσει τα ανωτέρω, το βάρος πέφτει σε μας τους απλούς πολίτες που πρέπει να μαλώνουμε με κάθε τρόπο όσους τρέχουν σαν τρελοί.


                                    antoniosantonopouloskyparissia.blogspot.gr


υποσημείωση:


1 . υπάρχει ένα άλλο πασίγνωστο τραγούδι, η ‘Συννεφιασμένη Κυριακή’ του Βασίλη Τσιτσάνη, που έχει πονεμένους και ηρωικούς στίχους, δεμένους με μια κάπως χαρούμενη μουσική , και το πάντρεμα αυτό αρέσει στους Έλληνες, γι αυτό και έχει γίνει διάσημο το τραγούδι αυτό.  Έχει ονομαστεί ‘ύμνος’. Ίσως είναι το πιο δημοφιλές λαϊκό τραγούδι.
  Όμως, καθώς έγινε και διεθνής επιτυχία, άρεσε η μουσική του στους Σουηδούς και άλλους βόρειους λαούς, και ζήτησαν να μάθουν και τους στίχους, ίσως και να το μετάφρασαν σε σουηδική εκτέλεση. Επειδή όμως οι στίχοι, αν τους πάρεις κατά λέξη, είναι πολύ μελαγχολικοί άρχισαν οι Σουηδοί και αυτοκτονούσαν ο ένας μετά τον άλλο, με αιτία την μελαγχολία του τραγουδιού αυτού που την πήραν τοις μετρητοίς.  Και έβγαλαν παλαιότερα νόμο και απαγορεύτηκε το τραγούδι αυτό στη Σουηδία.  
  Μπορούμε να κάνουμε έναν παραλληλισμό με το τραγούδι ‘κουρσάρος’ του Παπακωνσταντίνου. Όμως δεν χρειάζεται να απαγορευτεί το τραγούδι. Απλώς η τροχαία να πιάσει όλους όσους τρέχουν με τα οχήματα. Και να καταλάβουμε όλοι πως δεν είναι ‘απελευθέρωση’ , δεν είναι ‘μαγκιά’ να τρέχουμε με ταχύτητα, είναι ακριβώς το αντίθετο: δείχνει πως έχουμε κόμπλεξ. Κανονικά όσοι τρέχουν θέλουν ψυχίατρο.


2.  Έχει μεγάλη ευθύνη ο Βασίλης που δεν κάνει κήρυγμα στις συναυλίες του για να μην τρέχουν με τα μηχανάκια οι θαυμαστές του και οι πολλές θαυμάστριές του. Να τους εξηγήσει το αληθινό νόημα του τραγουδιού που είναι ακριβώς το αντίθετο.
   Και στο φινάλε , όποιος επιθυμεί να σκοτωθεί ‘ηρωικά’ τρέχοντας με το όχημά του, ας βρεί τον τρόπο να το κάνει χωρίς να σκοτώσει άλλους. Ας πάει σε ένα έρημο μέρος, όχι στις πόλεις.  Το παρόν άρθρο προσπαθεί να άρει την παρανόηση που έχει γίνει για τον ‘κουρσάρο’ του Παπακωνσταντίνου, και την παρανόηση που υπάρχει γενικότερα με τα οχήματα που τρέχουν...

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη