Σύσκεψη τεχνικού χαρακτήρα με αντικείμενο τον οδικό άξονα Πύργος – Νέδα –Καλό Νερο, πραγματοποιήθηκε χθες το μεσημέρι στο γραφείο του αντιπεριφερειάρχη Ηλείας Γιώργου Γεωργιόπουλου. Από την σύσκεψη πρόεκυψαν καλά νέα για το συγκεκριμένε κομμάτι του οδικού δικτύου, το μεγαλύτερο μέρος του οποίου διασχίζει την Ηλεία (σ.σ. τα 42 από τα 50 συνολικά χιλιόμετρα), αφού αναμένεται να διατεθούν 20 εκατομμύρια ευρώ για σημαντικές παρεμβάσεις σε πολλά σημεία του, με συνέπεια την βελτίωση της οδικής ασφάλειας με ότι αυτό συνεπάγεται, στην καθημερινότητα των πολιτών της νότιας Ηλείας και της ανάπτυξης του Τουρισμού.
Στην σύσκεψη εκτός του αντιπεριφερειάρχη Ηλείας συμμετείχαν η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Δυτ. Ελλάδας, με την προϊσταμένη Ευαγγελία Μπίνα, από την πλευρά του Υπουργείου Υποδομών ο διευθυντής της Διεύθυνσης Σταθερής Τροχιάς και Ασφάλειας Αλέξανδρος Καλαβάσης με τον προϊστάμενο Κατασκευών Θωμά Μπονέλη καθώς και ο κος Βαρδούλάκης, σύμβουλος του υπουργείου (σ.σ. για το συγκεκριμένο έργο).
Το έργο αναμένεται να αποτελέσει μια εξειδικευμένη συντήρηση του υπάρχοντος οδικού δικτύου με το βάρος να πέφτει σε σημεία που είναι επικίνδυνα (σ.σ. όπου έχουν καταγραφεί πολλά τροχαία ατυχήματα), χωρίς μεγάλο εύρος απαλλοτριώσεων (σ.σ. θα γίνουν όπου κριθεί απαραίτητο).
Μετά την σύσκεψη ο κ. Γεωργιόπουλος δήλωσε ότι: «Σήμερα (σ.σ. χθες), παίρνουν σάρκα και οστά οι κόποι και οι προσπάθειες 2 ½ ετών. Το 2015 παραλάβαμε στην Θεσσαλονίκη από την ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε. την μελέτη Οδικής Ασφάλειας του άξονα Πύργος – Νέδα – Καλό Νερό. Έναν οδικό άξονα που συνδέει τον Πύργο με όλο το νότιο τμήμα της Ηλείας. Ένας δρόμος που περνά και από μια περιοχή ιδιαίτερου φυσικού κάλλου, περιοχή Natura, όπως είναι ο Καϊάφας. Πέρασε πολύς χρόνος και υπερπηδήθηκαν πολλά εμπόδια για να βρισκόμαστε σήμερα σε ένα καλό σημείο. Δυστυχώς ολόκληρο το τμήμα της Ολυμπίας οδού που διέρχεται από την Ηλεία έχει αποκοπεί από την παραχώρηση, με τεράστια ευθύνη των κυβερνήσεων. Εμείς είχαμε ένα πολιτικό καθήκον, να δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις προκειμένου να διεκδικήσουμε, προς πάσα κατεύθυνση, τα μεγάλα έργα που μας αναλογούν, για να μην συνεχίσει η Ηλεία να αποτελεί ουραγό της ανάπτυξης. Το έργο που καταφέραμε, μπορεί να μην αντικαθιστά ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, κάτι τέτοιο άλλωστε ξεπερνά τις δυνάμεις της Περιφέρειας αλλά αναμφισβήτητα αποτελεί μια μεγάλη παρέμβαση συνολικού προϋπολογισμού 20 εκατομμυρίων ευρώ μέσα σε δύσκολες οικονομικές συνθήκες, και πρέπει νομίζω να αναγνωριστεί ως επιτυχία. Το έργο αυτό το οποίο φιλοδοξούμε να δημοπρατηθεί τους προσεχείς μήνες, θα περιλαμβάνει ενδεικτικά.
- Παρεμβάσεις και βελτιώσεις σε υφιστάμενους κόμβους όπως π.χ. στο Επιτάλιο, στο «Τριχάκι» (Κρέστενα).
- Δημιουργία νέων κόμβων, όπως στο Σαμικό κ.α.
- Βελτιώσεις καμπυλότητας και ορατότητας της οδού, όπως στο Ανεμοχώρι ή στην περιοχή του δάσους μετά τον κόμβο της Κρέστενας.
- Οριζόντια και κάθετη σήμανση.
- Αλλαγή και βελτίωση ασφαλτοτάπητα.
- Φωτισμός κλπ.
Πέρα από την καθημερινότητα και την βελτίωση των συνθηκών ζωής των συμπολιτών μας, δουλεύουμε μεθοδικά για τα μεγάλα ζητήματα του τόπου μας. Είμαστε δε πεπεισμένοι πως όταν εργαζόμαστε συλλογικά και με σχέδιο κανένας δε μπορεί να μας βάλλει εμπόδια.
Οι ευχαριστίες μας προς το Υπουργείο που αποδέχτηκε το δίκαιο αίτημά μας είναι αυτονόητες, όπως αυτονόητη είναι και η διαρκής διεκδίκησή μας για κάθε έργο που θεωρούμε απαραίτητο για την Ηλεία και κυρίως αυτό του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα –Πύργος, το οποίο εξακολουθεί να είναι πρώτο στην ατζέντα μας».
Σημειώνεται ότι το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το Τομεακό Ευρωπαϊκό πρόγραμμα (ΕΣΠΑ) του Υπουργείου Υποδομών.
Τα άλλα έργα
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης ο κ. Γεωργιόπουλος αναφέρθηκε και σε άλλα μεγάλα οδικά έργα. Ειδικότερα για το τμήμα Καλό Νερό – Τσακώνα δήλωσε: «Για το κομμάτι Καλόνερο – Τσακώνα σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουμε έχει ανατεθεί η ολοκλήρωση της μελέτη του στον «Μορέα». Σε επικοινωνία πού είχαμε με την εταιρεία μας ενημέρωσαν πως δεν είναι μακριά η ωριμότητα της μελέτης κι από κει και πέρα είτε θα δοθεί στην παραχώρηση και θα συνεχίσει η Ολυμπία Οδός είτε θα πρέπει το Υπουργείο να βρει και γι` αυτό το κομμάτι μια λύση.
patrisnews