google.com, pub-4409140963597879, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Οι Έλληνες οδηγοί κινδυνεύουν στο δρόμο από έλλειψη προσοχής και ύπνου

Οι Έλληνες οδηγοί κινδυνεύουν στο δρόμο από έλλειψη προσοχής και ύπνου

Μεγάλη έρευνα του ιδρύματος VINCI Autoroutes, επιφορτισμένου για την υπεύθυνη οδήγηση, δίνει πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για τη συμπεριφορά των οδηγών. Το Βαρόμετρο Υπεύθυνης Οδήγησης όπως αναφέρεται, ξεκίνησε πριν από 5 χρόνια και εστιάζει ιδιαίτερα στο θέμα της υπνηλίας και τηςέλλειψης προσοχής στο τιμόνι. Όπως φαίνεται οι δύο παραπάνω αιτίες είναι υπεύθυνες για πολλά ατυχήματα.
Έλλειψη προσοχής και υπνηλία: διαπιστωμένοι κίνδυνοι
Κατά τους Έλληνες οδηγούς, η απροσεξία είναι η συχνότερη αιτία θανάσιμου οδικού ατυχήματος (60% των ερωτηθέντων απάντησαν θετικά), πιο συχνή από το αλκοόλ (52%) και την ταχύτητα (46%). Άποψη που μοιράζονται οι πολίτες δύο ακόμη χωρών:  αυτοί της Ολλανδίας (όπου 72% των ερωτηθέντων δηλώνουν την έλλειψη προσοχής ως πρώτη αιτία) και αντίστοιχα από την Μεγάλη Βρετανία, όπου το ποσοστό ανέρχεται σε 59%.


Στις υπόλοιπες χώρες, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ηρεμιστικών αναφέρεται ως κυριότερη αιτία (κατά μέσο όρο από το 62% των ερωτηθέντων).

 

Όσο για τους αυτοκινητόδρομους, οι Έλληνες θεωρούν την ταχύτητα ως κυριότερη αιτία θανάσιμου ατυχήματος(56% των ερωτηθέντων), ακολουθούμενη από την υπνηλία κατά την οδήγηση (32%), την έλλειψη προσοχής (25%)και την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ηρεμιστικών (23%). Το συγκεκριμένο αποτέλεσμα τοποθετεί τους Έλληνες στον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Αυτοχαρακτηρίζονται ως οδηγοί σε εγρήγορση, αλλά κρίνουν αυστηρά τους άλλους οδηγούς
Σε αντίθεση με άλλους ευρωπαίους οδηγούς, όταν πρέπει να κάνουν μια εκτίμηση της δικής τους συμπεριφοράς στο τιμόνι, οι Έλληνες οδηγοί είναι επιεικείς με τον εαυτό τους, ενώ οικρίσεις τους είναι ανηλεείς όσο αφορά στουςάλλους οδηγούς. Έτσι, στη μεγάλη πλειοψηφία τους αυτοχαρακτηρίζονται ως προσεκτικοί κατά την οδήγηση (82% των ερωτηθέντων), ενώ κανείς δεν θεωρεί τον εαυτό του επικίνδυνο οδηγό (0%). Όταν όμως η ερώτηση αφορά στην άποψή τους για τον τρόπο οδήγησης των συμπατριωτών τους, μόνον 5% από αυτούς τους χαρακτηρίζουν ως προσεκτικούς και σε επαγρύπνηση οδηγούς, ενώ το 40% τους χαρακτηρίζει επικίνδυνους.


Το 67% των Ελλήνων οδηγών παραδέχονται ότι μιλούν στο τηλέφωνο ενώ οδηγούν, χρησιμοποιώντας hands free-ποσοστό που είναι στην κορυφή των αποτελεσμάτων της Ευρώπης, όπου ο μέσος όρος είναι 51%. Το δε 54% παραδέχεται ότι τηλεφωνεί ενώ οδηγεί, χωρίς να χρησιμοποιεί hands free, ποσοστό που ξεπερνάει μόνο η Πολωνία με 59% και, σε κάθε περίπτωση, αρκετά υψηλότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο που ανέρχεται στο 35%.Τέλος, το 29% από τους ερωτηθέντες στην Ελλάδα, παραδέχονται ότι στέλνουν SMS ή e-mail οδηγώντας, ενώ ό αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι στα 26%. Οι ιδιαίτερα επικίνδυνες αυτές συνήθειες είναι λιγότερο συνηθισμένες στην Ελλάδα από ότι στην Ιταλία (34%) και την Πολωνία (33%). Τα ανησυχητικά αυτά νούμερα αντικατοπτρίζουν, παρόλα αυτά, μια τάση που παρατηρείται στο σύνολο των Ευρωπαϊκών χωρών.
Οι Έλληνες βρίζουν πολύ όταν πιάνουν το τιμόνι


Όπως φαίνεται από το γράφημα πάντως, 3 στους 4 Έλληνες οδηγούς βρίζουν ασταμάτητατην ώρα που οδηγούν, ενώ ο ίδιος αριθμός είναι περίπου 1 στους 2 για την υπόλοιπη Ευρώπη. Πάντως, οι πιο ευέξαπτοι είναι οι Πολωνοί, που παραδέχονται σε ποσοστό 25% πως θα κατέβουν από το αυτοκίνητο για να εμπλακούν σε καβγά με άλλο οδηγό.
Ένας λαός που δεν κοιμάται καλά
Φαίνεται πως η Ελλάδα είναι από τις χώρες με τον υψηλότερο δείκτη έλλειψης ύπνου, σε σχέση με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους. Παρόλα αυτά, φαίνεται πως δεν παίρνουν δραστικά μέτρα ώστε να αποφύγουν τις αρνητικές συνέπειες έλλειψης ύπνου κατά την οδήγηση.

Post a Comment

أحدث أقدم