Για τον Ελληνα γεωπόνο, Γιώργο Παρασκευόπουλο, το λάδι πρέπει κανείς να το δοκιμάζει σαν να είναι εκλεκτό κρασί. Μόνο έτσι θα καταλάβει τα αρώματα και τις γεύσεις τους. Για τον Ελληνα παραγωγό, οι ελιές και το λάδι είναι ένα προϊόν που μπορεί να δώσει το έναυσμα για μαζικές εξαγωγές. Σύμφωνα με εκτενές ρεπορτάζ του China Post, οι
διαφημιστές στην Ελλάδα "βλέπουν" το ελαιόλαδο ως ένα... δυναμικό προϊόν που ξεφεύγει από τα στενά όρια των συνόρων και μπορεί να γίνει σήμα κατατεθέν σε όλο τον κόσμο.
Εδώ και δεκαετίες περίπου το 60% της ετήσιας παραγωγής λαδιού, εξάγεται στην Ιταλία.
Οπως σημειώνει η εταιρία συμβούλων McKinsey&Company, το 50% των προϊόντων που παράγουν οι ιταλικές επιχειρήσεις, προέρχεται από ελιές της χώρας μας. Συνολικά η Ελλάδα είναι παγκοσμίως, η τρίτη χώρα σε παραγωγή ελιών, ενώ το τελευταίο διάστημα εμφανίζονται αυξητικές τάσεις στην εξαγωγή ελαιολάδου, κυρίως από τους ίδιους τους παραγωγούς που το εμφιαλώνουν και το ονοματίζουν μόνοι τους, πουλώντας το αυτόνομα. Θα πρέπει να υπολογιστεί πως σε μια καλή χρονιά, η Ελλάδα παράγει περίπου 300.000 τόνους ελαιολάδου, αν και φέτος οι εκτιμήσεις, λόγω των καιρικών συνθηκών, είναι δυσμενείς καθώς θα υπάρχει μείωση (σε σχέση με πέρυσι) που θα αγγίξει το 50%.Ακόμα κι έτσι, το λάδι και οι ελιές είναι το σταθερό... διαβατήριο της Ελλάδας προς τις ξένες αγορές. Μόνο πέρυσι οι εξαγωγές προς την Γερμανία αυξήθηκαν κατά 24% και 67,5% προς την Κίνα.
Οπως σημειώνει η εταιρία συμβούλων McKinsey&Company, το 50% των προϊόντων που παράγουν οι ιταλικές επιχειρήσεις, προέρχεται από ελιές της χώρας μας. Συνολικά η Ελλάδα είναι παγκοσμίως, η τρίτη χώρα σε παραγωγή ελιών, ενώ το τελευταίο διάστημα εμφανίζονται αυξητικές τάσεις στην εξαγωγή ελαιολάδου, κυρίως από τους ίδιους τους παραγωγούς που το εμφιαλώνουν και το ονοματίζουν μόνοι τους, πουλώντας το αυτόνομα. Θα πρέπει να υπολογιστεί πως σε μια καλή χρονιά, η Ελλάδα παράγει περίπου 300.000 τόνους ελαιολάδου, αν και φέτος οι εκτιμήσεις, λόγω των καιρικών συνθηκών, είναι δυσμενείς καθώς θα υπάρχει μείωση (σε σχέση με πέρυσι) που θα αγγίξει το 50%.Ακόμα κι έτσι, το λάδι και οι ελιές είναι το σταθερό... διαβατήριο της Ελλάδας προς τις ξένες αγορές. Μόνο πέρυσι οι εξαγωγές προς την Γερμανία αυξήθηκαν κατά 24% και 67,5% προς την Κίνα.