ΟΜΟΦΩΝΑ αποδεκτή έκανε σύσσωμο το Δ.Σ. Τριφυλίας την εισήγηση του Δημάρχου Τριφυλίας για την υιοθέτηση ψηφίσματος κατά της κατάργησης ή συγχώνευσης Δημοτικών σχολείων στο Δήμο βασιζόμενο στα επιχειρήματα που ανέπτυξαν οι δημοτικοί σύμβουλοι, διεκδικώντας να υπάρξει συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, ενώ την Παρασκευή στο Κοπανάκι σε Συνέντευξη Τύπου θα ανακοινωθεί το περιεχόμενο του ψηφίσματος.
Καταπέλτης ήταν τόσο οι παρατάξεις του Δ.Σ. όσο και οι ομιλητές από τον εκπαιδευτικό χώρο για την αναγκαιότητα ύπαρξης των σχολικών μονάδων. Στην εισήγησή του ο Δήμαρχος Κώστας Κόλλιας κατέριψε τα επιχειρήματα της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης και της συρίκνωσης των σχολείων αναφερόμενος στην ουσία τόσο απο πλευράς μαθητών όσο και παιδαγωγικής διαδικασίας, εκφράζοντας την άποψη ότι ο Δήμος είναι κάθετα αντίθετος σε αυτή τη προοπτική χωρίς να διστάσει να 'κατεβάσει ακόμα και ντουντούκες αλλά και να βγεί στους δρόμους να υποστηρίξει το δίκαιο αίτημα των τοπικών κοινωνιών άμεσα...'
Ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης Δημ. Σωτηρόπουλος συμφώνησε με τον Δήμαρχο τονίζοντας ότι η διαδικασία συγχώνευσης είναι 'ανεπίτρεπτη όταν οι μεγάλες μονάδες με λίγα παιδιά βοηθούσαν στην αποτίμηση του διδακτικού έργου αλλά δυστυχώς η Ελλάδα δεν διαθέτει το μοντέλο Σουηδίας οπότε αν τροποποιήσουμε την κατεστημένη δομή θα έχουμε χειρότερα αποτελέσματα απο τα προσδοκούμενα' εκφράζοντας αντιρρήσεις για τη μεταφορά και ασφάλεια των μαθητών ιδίως όταν 'χάνουν ώρες λόγω μεταφοράς με το ΚΤΕΛ κάτω απο κρύο ή βροχή ή όταν ταλαιπωρούνται' για να εκφράσει ότι η παράταξή του είναι κάθετα αντίθετη στη προσπάθεια που γίνεται για οικονομικούς λόγους και πρέπει να καταλάβουμε ότι όταν κάτι διακυβεύεται πρέπει πρώτα να πείσουμε τη κοινωνία και μετά όσους νομοθετούν...'
Ο επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας κ. Σαράντος Κουκούμης εξέφρασε τη πίστη ότι 'η Παιδεία αποτελεί μοχλό ανάπτυξης της κοινωνίας και πρέπει να είναι δημόσια και δωρεάν' συμφωνώντας με τα επιχειρήματα που τέθηκαν καθώς 'δεν συντρέχουν εκπαιδευτικοί λόγοι' κάνοντας αναδρομή στο παρελθόν. Εκτίμησε ότι 'η Κυβέρνηση προ ετών έιχε αποφασίσει για Πολυδύναμα σχολεία στους ΟΤΑ οπότε το επιβάλλει λόγω Καλλικράτη, αργότερα όμως θα παρέμβουν στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν όχι μόνο τα παιδιά αλλά και η επόμενη γενιά διαλύοντας τα χωριά και τον παραγωγικό ιστό αφού η κατάληξη θα είναι να φουντώσει παντού η αστυφυλία...'
Ο Σωτ. Μπακούρος είπε ότι το Δ..Σ θα αντισταθεί στις απαράδεκτες πολιτικές ενέργειες που είναι κοινωνικά εγκληματικές, αφαιρώντας απο την ύπαιθρο τα σχολεία και τις χαρούμενες φωνές των παιδιών, ο Παν. Τσίγγανος παραδέχθηκε ότι τα χωριά μας έβγαλαν μυαλά και βγήκαν επιστήμονες απο τον τόπο αποτελώντας το πιο προοδευτικό στοιχείο της κοινωνίας, αλλά είπε ότι θα αγωνιστούμε για να παραμείνουν σχολεία ανοικτά και να φροντίσουμε ώστε οι συνθήκες να είναι κατάλληλες για τα παιδιά σε οικείο περιβάλλον. Ο κ. Σερέτης ζήτησε να υπάρξει διαμαρτυρία πρός Αθήνα αν θέλουμε να μην ερημώσει η ύπαιθρος, ενώ ο κ. Μπασδάνης συνέχισε λέγοντας ότι το σχολείο δεν θα βάλει λουκέτο καθώς διαθέτει πληρότητα και κτιριακή υποδομή με βιβλιοθήκη, ανακαινισμένους χώρους και ζωντάνια.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΛΥΚΡΑΤΗΣ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ...Ο Ζαχαρίας ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ ήταν καταπέλτης για τον εκπαιδευτικό Καλλικράτη υπογραμμίζοντας ότι βάζουν λουκέτο σε Δ.Ο.Υ., στην Αστυνομία και στις δομές του κράτους, θεωρώντας έγκλημα το λουκέτο στα σχολεία. Υπενθύμισε ότι 'πρέπει να προβληματισούμε ως κοινωνία για το που οδεύει η κατάσταση αφού πίσω απο τις επιταγές του υπουργείου κρύβεται η τρόικα με το Μνημόνιο που προ 2οετίας ετοίμαζαν να πειραματιστούν στην Ελλάδα'. Εξέφρασε την άποψη ότι δεν συντρέχουν εκπαιδευτικοί λόγοι όταν το κόστος μεταφοράς των μαθητών είναι κοστοβόρο απο τα λειτουργικά έξοδα διακυβεύονυτας την κοινωνική συνοχή και ασφάλεια του Κράτους, συμπληρώντας ότι 'πίσω από τις καταργήσεις κρύβεται η αυτονόμηση περιοχών απο τη κεντρική εξουσία με ότι αυτό συνεπάγεται για τη χώρα και το Καλλικράτη που πιστεύει σε αρχιτεκτονική κατεδάφιση'.
Ο Αντιδήμαρχος Παιδείας κ Γιάν. Μερκούρης αναφέρθηκε στην επιστημονική και εκπαιδευτική προσέγγιση του θέματος με ασάφεια νομοθετικού πλαισίου παραθέτοντας τα ψηφίσματα της ΟΛΜΕ και ΔΟΕ που όπως υποστηρίζουν δεν υπάρχουν κριτήρια ουσίας παρά μόνο ομαδοποίηση ηλικιακά των μαθήτων με αποτέλεσμα να υπάρξει μη διαβαθμισμένη Παιδεία, εξηγώντας τις ιδιατερότητες του σχολείου Καλονερού με αλλοδαπούς μαθητές και του Πύργου Τριφυλίας δηλώνντας ότι είναι κάθετα αντίθετος.
Αντιδράσεις λαβάνοντας το λόγο είχαμε απο το Πρόεδρο της Τοπικής κοινότητας Καλονερού Σπύρο Παπαηλιού όπου η περιοχή ζητά αναβάθμιση και όχι κατάργηση του δυναμικού σχολείου με τα μέτρα που ουσιαστικά περιχαρακώνουν την Παιδεία, του Προισταμένου Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Κώστα Πολίτη ο οποίος εξήγησε ότι ως τη Παρασκευή θα υποβληθούν οι τελικές προτάσεις και ευτυχώς εξαιρείται απο τη διαδικασία λόγω απόστασης το Δημοτικό Αυλώνας, ενώ ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Τριφυλίας Νίκος Τζώνης μίλησε για την συνάντηση στα Φιλιατρά και την επαφή με το Διευθυντή της περιφέρειας Μεσσηνίας αλλά και στο διάλογο που τέθηκε στα τοπικα όργανα, εκτιμώντας ότι η ποιοτική εκπαίδευση δεν καθορίζεται απο ημίμετρα ή έωλες αποφάσεις όταν το υπουργείο προπαγανδίζει ανύπαρκκτα μέτρα που δεν ευσταθούν καν ως επιχειρήματα.
Ο Πρόεδρος της Β ΕΛΜΕ κ. Δημήτρης Στυλιανός διάβασε ψήφισμα του Συλλόγου το οποίο μιλά για συρίκνωση του δημόσιου τομέα και ότι 'δεν επικρατεί εξορθολογισμός της υπάρχουσας κατάστασης αλλά θα επιφέρει μείωση της εκπαιδευτικής ποιοτικής δομής, την αύξηση χρόνου μεταφοράς μαθητων, την αύξηση σχολικών αποτυχιών αλλά και αποκλεισμό των ευαίσυθητων κοινωνικών ομάδων' εκφράζοντας την αντίθεσή του για το Γυμνάσιο Κοπανακίου με τους μαθητές να καταλήγουν περιφερειακοί άστεγοι όταν δεν προηγήθηκε διάλογος και το κυριότερο ότι οι ηχηρές διακηρύξεις απειλούν το μέλλον του δημόσιου σχολείου.
Τον λόγο τέλος πήραν ο Διευθυντής του Γυμνασίου και η Πρόεδρος των μαθητών Βασιλική Κοράκη η οποία κατέληξε λέγοντας ότι 'τα θέματα τέθηκαν σε σωστή διάσταση όταν το σχολείο έχει υλικοτεχινκή υποδομή, βιβλιοθήκη, αθλητικούς χώρους και θα είναι κρίμα να κλείσει όταν τούτο θα έχει ως αποτέλεσμα να ερημώσει το χωριό καθώς στο μικρότερο σχολείο με μικρές τάξεις η εκπαιδευτική μάθηση γίνεται με τον υποδειγματικό τρόπο'...
Καταπέλτης ήταν τόσο οι παρατάξεις του Δ.Σ. όσο και οι ομιλητές από τον εκπαιδευτικό χώρο για την αναγκαιότητα ύπαρξης των σχολικών μονάδων. Στην εισήγησή του ο Δήμαρχος Κώστας Κόλλιας κατέριψε τα επιχειρήματα της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης και της συρίκνωσης των σχολείων αναφερόμενος στην ουσία τόσο απο πλευράς μαθητών όσο και παιδαγωγικής διαδικασίας, εκφράζοντας την άποψη ότι ο Δήμος είναι κάθετα αντίθετος σε αυτή τη προοπτική χωρίς να διστάσει να 'κατεβάσει ακόμα και ντουντούκες αλλά και να βγεί στους δρόμους να υποστηρίξει το δίκαιο αίτημα των τοπικών κοινωνιών άμεσα...'
Ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης Δημ. Σωτηρόπουλος συμφώνησε με τον Δήμαρχο τονίζοντας ότι η διαδικασία συγχώνευσης είναι 'ανεπίτρεπτη όταν οι μεγάλες μονάδες με λίγα παιδιά βοηθούσαν στην αποτίμηση του διδακτικού έργου αλλά δυστυχώς η Ελλάδα δεν διαθέτει το μοντέλο Σουηδίας οπότε αν τροποποιήσουμε την κατεστημένη δομή θα έχουμε χειρότερα αποτελέσματα απο τα προσδοκούμενα' εκφράζοντας αντιρρήσεις για τη μεταφορά και ασφάλεια των μαθητών ιδίως όταν 'χάνουν ώρες λόγω μεταφοράς με το ΚΤΕΛ κάτω απο κρύο ή βροχή ή όταν ταλαιπωρούνται' για να εκφράσει ότι η παράταξή του είναι κάθετα αντίθετη στη προσπάθεια που γίνεται για οικονομικούς λόγους και πρέπει να καταλάβουμε ότι όταν κάτι διακυβεύεται πρέπει πρώτα να πείσουμε τη κοινωνία και μετά όσους νομοθετούν...'
Ο επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας κ. Σαράντος Κουκούμης εξέφρασε τη πίστη ότι 'η Παιδεία αποτελεί μοχλό ανάπτυξης της κοινωνίας και πρέπει να είναι δημόσια και δωρεάν' συμφωνώντας με τα επιχειρήματα που τέθηκαν καθώς 'δεν συντρέχουν εκπαιδευτικοί λόγοι' κάνοντας αναδρομή στο παρελθόν. Εκτίμησε ότι 'η Κυβέρνηση προ ετών έιχε αποφασίσει για Πολυδύναμα σχολεία στους ΟΤΑ οπότε το επιβάλλει λόγω Καλλικράτη, αργότερα όμως θα παρέμβουν στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν όχι μόνο τα παιδιά αλλά και η επόμενη γενιά διαλύοντας τα χωριά και τον παραγωγικό ιστό αφού η κατάληξη θα είναι να φουντώσει παντού η αστυφυλία...'
Ο Σωτ. Μπακούρος είπε ότι το Δ..Σ θα αντισταθεί στις απαράδεκτες πολιτικές ενέργειες που είναι κοινωνικά εγκληματικές, αφαιρώντας απο την ύπαιθρο τα σχολεία και τις χαρούμενες φωνές των παιδιών, ο Παν. Τσίγγανος παραδέχθηκε ότι τα χωριά μας έβγαλαν μυαλά και βγήκαν επιστήμονες απο τον τόπο αποτελώντας το πιο προοδευτικό στοιχείο της κοινωνίας, αλλά είπε ότι θα αγωνιστούμε για να παραμείνουν σχολεία ανοικτά και να φροντίσουμε ώστε οι συνθήκες να είναι κατάλληλες για τα παιδιά σε οικείο περιβάλλον. Ο κ. Σερέτης ζήτησε να υπάρξει διαμαρτυρία πρός Αθήνα αν θέλουμε να μην ερημώσει η ύπαιθρος, ενώ ο κ. Μπασδάνης συνέχισε λέγοντας ότι το σχολείο δεν θα βάλει λουκέτο καθώς διαθέτει πληρότητα και κτιριακή υποδομή με βιβλιοθήκη, ανακαινισμένους χώρους και ζωντάνια.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΛΥΚΡΑΤΗΣ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ...Ο Ζαχαρίας ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ ήταν καταπέλτης για τον εκπαιδευτικό Καλλικράτη υπογραμμίζοντας ότι βάζουν λουκέτο σε Δ.Ο.Υ., στην Αστυνομία και στις δομές του κράτους, θεωρώντας έγκλημα το λουκέτο στα σχολεία. Υπενθύμισε ότι 'πρέπει να προβληματισούμε ως κοινωνία για το που οδεύει η κατάσταση αφού πίσω απο τις επιταγές του υπουργείου κρύβεται η τρόικα με το Μνημόνιο που προ 2οετίας ετοίμαζαν να πειραματιστούν στην Ελλάδα'. Εξέφρασε την άποψη ότι δεν συντρέχουν εκπαιδευτικοί λόγοι όταν το κόστος μεταφοράς των μαθητών είναι κοστοβόρο απο τα λειτουργικά έξοδα διακυβεύονυτας την κοινωνική συνοχή και ασφάλεια του Κράτους, συμπληρώντας ότι 'πίσω από τις καταργήσεις κρύβεται η αυτονόμηση περιοχών απο τη κεντρική εξουσία με ότι αυτό συνεπάγεται για τη χώρα και το Καλλικράτη που πιστεύει σε αρχιτεκτονική κατεδάφιση'.
Ο Αντιδήμαρχος Παιδείας κ Γιάν. Μερκούρης αναφέρθηκε στην επιστημονική και εκπαιδευτική προσέγγιση του θέματος με ασάφεια νομοθετικού πλαισίου παραθέτοντας τα ψηφίσματα της ΟΛΜΕ και ΔΟΕ που όπως υποστηρίζουν δεν υπάρχουν κριτήρια ουσίας παρά μόνο ομαδοποίηση ηλικιακά των μαθήτων με αποτέλεσμα να υπάρξει μη διαβαθμισμένη Παιδεία, εξηγώντας τις ιδιατερότητες του σχολείου Καλονερού με αλλοδαπούς μαθητές και του Πύργου Τριφυλίας δηλώνντας ότι είναι κάθετα αντίθετος.
Αντιδράσεις λαβάνοντας το λόγο είχαμε απο το Πρόεδρο της Τοπικής κοινότητας Καλονερού Σπύρο Παπαηλιού όπου η περιοχή ζητά αναβάθμιση και όχι κατάργηση του δυναμικού σχολείου με τα μέτρα που ουσιαστικά περιχαρακώνουν την Παιδεία, του Προισταμένου Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Κώστα Πολίτη ο οποίος εξήγησε ότι ως τη Παρασκευή θα υποβληθούν οι τελικές προτάσεις και ευτυχώς εξαιρείται απο τη διαδικασία λόγω απόστασης το Δημοτικό Αυλώνας, ενώ ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Τριφυλίας Νίκος Τζώνης μίλησε για την συνάντηση στα Φιλιατρά και την επαφή με το Διευθυντή της περιφέρειας Μεσσηνίας αλλά και στο διάλογο που τέθηκε στα τοπικα όργανα, εκτιμώντας ότι η ποιοτική εκπαίδευση δεν καθορίζεται απο ημίμετρα ή έωλες αποφάσεις όταν το υπουργείο προπαγανδίζει ανύπαρκκτα μέτρα που δεν ευσταθούν καν ως επιχειρήματα.
Ο Πρόεδρος της Β ΕΛΜΕ κ. Δημήτρης Στυλιανός διάβασε ψήφισμα του Συλλόγου το οποίο μιλά για συρίκνωση του δημόσιου τομέα και ότι 'δεν επικρατεί εξορθολογισμός της υπάρχουσας κατάστασης αλλά θα επιφέρει μείωση της εκπαιδευτικής ποιοτικής δομής, την αύξηση χρόνου μεταφοράς μαθητων, την αύξηση σχολικών αποτυχιών αλλά και αποκλεισμό των ευαίσυθητων κοινωνικών ομάδων' εκφράζοντας την αντίθεσή του για το Γυμνάσιο Κοπανακίου με τους μαθητές να καταλήγουν περιφερειακοί άστεγοι όταν δεν προηγήθηκε διάλογος και το κυριότερο ότι οι ηχηρές διακηρύξεις απειλούν το μέλλον του δημόσιου σχολείου.
Τον λόγο τέλος πήραν ο Διευθυντής του Γυμνασίου και η Πρόεδρος των μαθητών Βασιλική Κοράκη η οποία κατέληξε λέγοντας ότι 'τα θέματα τέθηκαν σε σωστή διάσταση όταν το σχολείο έχει υλικοτεχινκή υποδομή, βιβλιοθήκη, αθλητικούς χώρους και θα είναι κρίμα να κλείσει όταν τούτο θα έχει ως αποτέλεσμα να ερημώσει το χωριό καθώς στο μικρότερο σχολείο με μικρές τάξεις η εκπαιδευτική μάθηση γίνεται με τον υποδειγματικό τρόπο'...