
Τα ανώτατα κλιμάκια του υπουργείου επισκέφθηκαν, επίσης, το τμήμα της κατολίσθησης στο Δερβένι, καθώς και το τμήμα της κατολίσθησης στο δρόμο Παραδείσια – Τσακώνα, όπου στόχος είναι να ολοκληρωθεί μέσα στη φετινή χρονιά, αν και, όπως σχολίασε ο κ. Καρνέσης, πρόκειται για το πιο δύσκολο τεχνικό έργο που εκτελείται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα και πιο πολύπλοκο, ακόμη και από τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου.
Παραδείσια – Τσακώνα
Στο συγκεκριμένο τμήμα έχει ήδη κατασκευαστεί η κοιλαδογέφυρα, από την οποία λείπει μόνο το κατάστρωμα. Από τις δύο γέφυρες των 160 μέτρων που προβλέπονται, η μία έχει προχωρήσει αρκετά, ενώ για τη δεύτερη εκπονήθηκε καινούργια μελέτη, καθώς διαπιστώθηκαν προβλήματα κατολισθήσεων, που αντιμετωπίστηκαν με αγκυρώσεις και ό,τι άλλο προβλεπόταν στη γεωτεχνική μελέτη. Η γέφυρα αυτή αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στον Οκτώβριο.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα υπάρχει στην «καρδιά» της κατολίσθησης, όπου κατασκευάζεται η μεγάλη τοξωτή γέφυρα. Έχουν ήδη κατασκευαστεί τα δύο άκρα της προς Καλαμάτα και Μεγαλόπολη, ενώ κατασκευάζεται το κεντρικό της τμήμα, για να ακολουθήσει η ανέγερση του τόξου.
Σύμφωνα με την κα Καλοφωλιά, η οποία συνεπιβλέπει το έργο από κοινού με τον κ. Αραπάκη, έχουν αρχίσει να κατασκευάζονται σε εργοστάσια τεσσάρων χωρών του εξωτερικού οι λαμαρίνες για το τόξο, που θα φτάσουν στην Ελλάδα και θα συναρμολογηθούν - συγκολληθούν στο χώρο του έργου, την καλοκαιρινή περίοδο, καθώς χρειάζονται κατάλληλες κλιματικές συνθήκες. Για την ανέγερση όλης αυτής της κατασκευής θα πρέπει να γίνει ανέγερση ικριωμάτων, που το ένα τμήμα τους θα εδράζεται σε πασσάλους στο χώρο της κατολίσθησης...