google.com, pub-4409140963597879, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΔΩΡΙΟΥ

ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΔΩΡΙΟΥ

Το πολιτιστικό πρόγραμμα, που παρουσίασε το Γυμνάσιο Δωρίου στην Ημερίδα Μαθητικής Δημιουργίας στην Κυπαρισσία την Τρίτη 10 Μαΐου 2016, είχε τον τίτλο «Μνημεία της περιοχής μας και ένταξή τους στο φυσικό περιβάλλον». Η ευρύτερη περιοχή του Δωρίου διαθέτει αξιόλογα αρχαία, βυζαντινά και μεταβυζαντινά μνημεία, τα οποία δεν είναι γενικότερα γνωστά ούτε έχουν προβληθεί και αξιοποιηθεί κατάλληλα, ώστε να αποτελούν επισκέψιμους χώρους για το ευρύ κοινό. Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχαν οι μαθητές της Β΄ και Γ΄ Τάξης του Γυμνασίου Δωρίου, 62 τον αριθμό. Υπεύθυνος για την υλοποίηση του Προγράμματος ήταν ο πατήρ Ευάγγελος Σίμος, θεολόγος-φιλόλογος και συμμετείχαν η Διευθύντριά κ. Δήμητρα Χατζή φιλόλογος, ο κ. Λάμπρος Χρονόπουλος, φυσικός και ο κ. Μιχάλης Νικητόπουλος, μαθηματικός.
 Η συμμετοχή στο πρόγραμμα αυτό έδωσε την ευκαιρία στα παιδιά να γνωρίσουν τους πολιτιστικούς θησαυρούς της πατρίδας τους, να συνδυάσουν τις ιστορικές γνώσεις μας με χώρους και μνημεία του τόπου τους και να συνειδητοποιήσουν την ευθύνη τους ως προς τη διαφύλαξη των μνημείων του παρελθόντος και ως προς τη συνέχιση της πλούσιας πολιτιστικής παράδοσης που παραλαμβάνουν.
 Τους δόθηκε επίσης η δυνατότητα προσωπικής μελέτης και έρευνας, δημιουργικής συνεργασίας, απόκτησης γνώσεων και εμπειριών και ανάπτυξης ευχάριστων σχέσεων με τους συμμαθητές και τους καθηγητές τους. Γενικά το πρόγραμμα αυτό ήταν για όλους όσους συμμετείχαν μια όμορφη και δημιουργική εμπειρία. Το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με τίτλο « Τα παιδία παίζει … διαφορετικά… », υλοποιήθηκε με τη συνεργασία των μαθητών της Α΄ και Γ΄ Γυμνασίου (Δωρίου) με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών Κ. Γουρνά. Δ. Λαμπρίδη και Ά. Διπλαράκη. Μέσα από αυτό γνωρίσαμε την έννοια της «διαφορετικότητας» των παιδιών με αναπηρίες και τις δυνατότητες που υπάρχουν να συνεργαστούμε μαζί τους μέσω του παιχνιδιού. Άλλωστε τα οφέλη του παιχνιδιού είναι κοινά για όλα τα παιδιά. Επίσης χρησιμοποιώντας ως μέσω το παιχνίδι, ορίσαμε και κατανοήσαμε την έννοια της ισότητας των ανθρώπων.
Αντιληφθήκαμε ότι: «Η αναπηρία είναι γεγονός. Δεν είναι πρόβλημα. Υπάρχουν πολλές αναπηρίες. Για παράδειγμα είναι αναπηρία να είσαι ψυχικά άδειος και δυστυχής, ψάχνοντας να υπερισχύεις χάρη στα λεφτά και τίποτε άλλο … η διαφορά λοιπόν είναι ότι η δική μου αναπηρία είναι στον καθένα εμφανής», όπως δήλωσε ο Γερμανός μπάσο – βαρύτονος Tomas Quasthoff καθώς και τη φράση της μεγάλης συγγραφέως και αγωνίστριας Έλεν Κέλερ, τυφλής και κωφής από 19 μηνών ότι: «Τα καλύτερα και πιο όμορφα πράγματα στον κόσμο δεν μπορεί να τα δει ή να τα αγγίξει κανείς. Πρέπει να τα αισθανθείς με την καρδιά». Τέλος βάλαμε βαθιά μέσα στην καρδιά μας το: « Είμαι διαφορετικός! Ε και;!! Μπορούμε και να ζούμε και να παίζουμε μαζί!!». Το τραγούδι που πλαισίωσε την παρουσίασή μας, ήταν δημιουργία του Νηπιαγωγείου Δωρίου. Τους ευχαριστούμε!!

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη